جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
لنگه

حوزه / امام جمعه بندرلنگه گفت: حدود ۷۰۰ کیلومتر طول ساحل منطقه غرب استان هرمزگان، به محوریت بندرلنگه، گنجی ناشناخته است که می‌تواند به قطب پرورش میگو و ماهی در کشور تبدیل شود و این مهم نیازمند توجه جدی وزارت جهاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام جواد اسماعیل‌نیا، امام جمعه بندرلنگه، عصر امروز در دیدار با مسئولان جهاد کشاورزی این شهرستان، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی، امروز صحنه جهاد اقتصادی و عملیات جهادگرانه درخدمت به مردم است.

وی ضمن تقدیر از اقدامات وزیر و مجموعه جهاد کشاورزی، یادآور شد: شکست دشمن در جنگ‌ اقتصادی، در گرو توسعه و ترویج کشاورزی، شیلات و اولویت دادن به روستاهاست، که وزارت جهاد کشاورزی با نیروهای بسیجی خود در این مسیر حرکت می‌کند.

امام جمعه بندرلنگه گفت: حدود هفتصد کیلومتر طول ساحل منطقه غرب استان هرمزگان، به محوریت بندرلنگه، گنجی ناشناخته است که می‌تواند به قطب پرورش میگو و ماهی در کشور تبدیل شود و این مهم نیازمند توجه جدی وزارت جهاد است.

حجت الاسلام اسماعیل‌نیا اظهار کرد: هزاران هکتار زمین مستعد کشت، به دلیل نبودن آب شیرین بلاء استفاده مانده و متاسفانه کشاورزان بیکار شده‌اند، و لذا تنها راه حل این مشکل، صدور مجوز و اعطاء تسهیلات آب شیرین کن‌های کشاورزی است.

وی همچنین حمایت از تولیدات گلخانه‌ای هیدروپونیک در منطقه را از مسائل ضروری برشمرد.

 در پایان جلسه، مقرر شد گروهی از مسئولان وزارتخانه با سفر به این شهرستان، زمینه توسعه و رشد منطقه و راه‌های رفع پیشرفت موانع را بررسی و اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha