جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: برای اینکه پژوهش در مدرسه پویا شود باید جشنواره مدرسه ای علامه حلی راه اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، عصر امروز در نشست اساتید مدارس علمیه فارس با معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور که سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، اظهار کرد: هنگامی رهبر یک جامعه حکیم باشد به محض اینکه روزنه ای ببیند که مطلوب است آن کار را انجام می دهد، از این رو ایشان دستور دادند تا نخستین مرکز استناد سازی در شیراز تاسیس شود.

وی در ادامه اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ دانشگاه جهان اسلام به مرکز استنادسازی متصل شده اند و هنگامی که مقالات و نشریات به این مرکز متصل می شود همه افراد می توانند استفاده کنند. سال گذشته جلسه ای با رئیس مرکز استناد سازی برگزار شد تا بتوانیم از ظرفیت ها استفاده کنیم، اگرچه طرف مقابل، مرکز مدیریت حوزه های علمیه است، اما درباره برگزاری کارگاه ها صحبت هایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های همیشگی دلسوزان حوزه موضوع پژوهش است؛ تا پژوهش نباشد علم در حوزه تعمیق نمی شود، آموزش عمق پیدا نمی کند و چشم انداز حرکت علمی وسعت پیدا نمی کند.

مدیر حوزه علمیه فارس ادامه داد: استادی که دغدغه پژوهش دارد می تواند فعالیت های پژوهشی را به موفقیت برساند و برای اینکه پژوهش را در مدرسه پویا کنیم باید جشنواره مدرسه ای راه اندازی شود.

مدیر حوزه علمیه فارس بیان کرد: نشریات مدرسه ای همچون کانون های علمی می توانند پژوهش مدرسه را پویا کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha