پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمود خالقی

حوزه/ معاون سابق آموزش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: وجود احساس عاطفی بین استاد و شاگرد، قطعا نقش الگویی استاد را بیش از پیش خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، محمود خالقی، معاون سابق آموزش حوزه‌های علمیه خواهران در نخستین اجلاسیه اساتید حوزه علمیه خواهران استان سمنان که در مجتمع فرهنگی کلاهدوز برگزار شد، اظهار داشت: هر حرفه و هنری که انسان بخواهد یاد بگیرد، از دو راه ممکن است، یا از راه تئوری نظری علمی یا اینکه از راه عملی و تجربی.

وی با بیان اینکه ما برای عبادت خلق شدیم و هدف از خلقت نیز عبادت خداوند متعال است، گفت: هدف اصلی بندگی است و این مسیر بندگی هم از آن قاعده عملی مثتثنی نیست.

معاون سلبق آموزش حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: یکی از اشتباهاتی که امروز با آن روبرو هستیم این است که وارد حوزه عصمت می‌شویم و غیر معصوم را به معصوم نسبت می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه وقتی بخواهیم الگو شویم باید اوصافی داشته باشیم، مطرح کرد: از جمله مصادیق الگو پذیری از ائمه این است که خود انسان نقش الگویی داشته باشد.

خالقی با تاکید بر اینکه مهمترین شاخصه الگو شدن برای مردم این است که از جنس مردم باشیم آنها را درک کنیم، یادآور شد: اینکه مردم احساس کنند همراه آنها هستیم، این از مهمترین شاخصه‌ها برای الگو شدن است.

وی با بیان اینکه شما نقش استادی دارید یعنی برای طلاب به عنوان الگو هستید، گفت: این الگو بودن باید در شما جلوه‌گر باشد.

معاون سابق آموزش حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه اساتید دلسوز طلاب باشند، خاطر نشان کرد: وجود احساس عاطفی بین استاد و شاگرد، قطعا نقش الگویی استاد را بیش از پیش خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha