جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سایمانی

سردار سلیمانی از اجرای طرح های آبرسانی ۷۲۰۰ روستای کشور به منظور تامین آب شرب و «همگام با کشاورز» با تمرکز بر پنج محصول راهبردی «برنج، گندم، کلزا، ذرت و جو» خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، سردار غلامرضا سلیمانی، شامگاه چهارشنبه در همایش اجتماع جهادگران فاطمی، در سالن تالار امیر کبیر دانشگاه آزاد خوراسگان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت سال ۷۸ دستور تشکیل بسیج سازندگی را در شرایطی صادر فرمود که از ادغام جهاد سازندگی در یک وزارتخانه و محروم شدن مردم به ویژه مرددم مناطق محروم از خدمات جهاد سازندگی بسیار اندوهناک بودند.
وی افزود: در دوران اول پیروزی انقلاب اسلامی جوانان مومن و انقلابی در مناطق محروم رفتند و خدمت به مردم آن مناطق را با اردوهای هجرت شکل دادند، به نحوی که خدمت به مردم محروم را در کانون توجه و نقش آفرینی آنها قرار داشت.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اذعان کرد: بسیج سازندگی با اولین گروه های جهادی بسیج تحت عنوان اردوهای هجرت شکل گرفت و یک جریان مقدس خدمت گزاری که در نظام امام و امت جزو مهمترین نرم افزار های این نظام قلمداد شده و در منظومه فکری امامین انقلاب جایگاه ویژه ای داشته را تشکیل دادند.
وی ادامه داد: امروز ما امانت دار بسیج سازندگی و گروه های جهادی بسیجی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج هستیم، لذا تردیدی در پاسخ گفتن به مطالبات به حق شما جهادگران در مجموعه بسیج و سپاه پاسداران وجود ندارد و من به نمایندگی از فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ضمن ابلاغ سلام ایشان می گویم، مطالبات شما را تا حصول نتیجه پیگیر هستیم.
سردار سلیمانی به بیان برنامه های بسیج سازندگی پرداخت و اذعان کرد: آبرسانی ۷۲۰۰ روستای کشور به منظور تامین آب شرب آغاز شده، همچنین طرح استفاده بهینه از آب های قنوات و جویبارها و چشمه سارها با عنوان «طرح از آبخیز تا جالیز» در حال نهایی شدن است.
وی، احداث جاده های روستایی به صورت یک طرح بزرگ و ملی، احداث ۴۰هزار واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام و بهزیستی را از دیگر کارهایی بیان کرد که شروع شده و گفت: قرار است این تعداد به ۲۰۰ هزار واحد مسکونی افزایش پیداکند.
وی همچنین از احداث و ایجاد نیروگاه های خانگی خورشیدی، تامین اعتبار و کار عملیاتی و تقسیم سهم شهرستان ها نیز یاد کرد و اظهار داشت: مباحث مربوط به ایجاد اشتغال و پشتیبانی این طرح از محل تبصره ۱۶ در استان ها در حال تدارک برای آغاز است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی ورفع موانع از تولید در کنار کشاورزان با عنوان طرح «همگام با کشاورز» با تمرکز بر پنج محصول راهبردی «برنج، گندم، کلزا، ذرت و جو» برای پر کردن خلاء عملکردی و خودکفایی کشور در این زمینه ها با تمرکز بر ۲۱محصول کیفیت دار کشاورزی و فعال شدن کلینیک های صنعت برای رفع موانع تولید از واحدهای متوسط و کوچک صنعتی یک عرصه بسیار وسیع و گسترده از جهاد خدمت رسانی است که در دوران کرونا نیز بخشی از این اقدامات انجام می‌شد.
وی گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی به سرعت باید وارد مرحله پیشرفت و آبادانی شویم و مشکلات باقی مانده ناشی از نفوذی که دشمن در دستگاه های مسئول به عمل آورد و توانست مسیر پیشرفت کشور را کند کند را برطرف نماییم.
سلیمانی با بیان اینکه بخشی ازمشکلات اقتصادی امروز ناشی از فشار دشمن و بخشی دیگر ناشی از عمل به اقتصاد لیبرالی و آزاد است اذعان کرد: ما را از عمل به فرهنگ امام راحل و رهبر انقلاب و تحقق پیشرفت و آبادانی با برنامه های غلط که محرومیت و نا بسامانی ایجاد کند، دور کردند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: تمرکز بر تولید جای خود را به سیاست های بانکی و پولی داد که نرخ تورم را افزایش دهد و فشار بسیاری برملت ایران به ویژه محرومین وارد شود.
سردار سلیمانی گفت: مردم عزیز ما در سال های گذشته با راهبرد مقاومت فعال توانستند دشمن را در جنگ اقتصادی شکست بدهند و ما نباید از توجه به این مسئله بسیار مهم در سایه فرهنگ ایثار و جهاد غفلت کنیم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه زمان و شرایط برای حل مشکلات وجود دارد اظهار داشت: با یک جهاد گسترده، پیشرفت و آبادانی وتحقق عدالت که یکی از عرصه های هفت گانه بیانیه گام دوم در بیان رهبر معظم انقلاب،است را شکل می دهیم.
وی افزود: ما در تجهیز گروه های جهادی برنامه خواهیم داشت، قرارگاه های جهادی تخصصی و منطقه ای را تجهیز خواهیم کرد و مطالبات جهادگران در بخش بیمه و دیگر مسائل را دنبال می کنیم.
سردار سلیمانی در پایان عنوان کرد: هدف از این اجتماع تجدید بیعت با آرمانهای امام راحل در خدمت به مردم و تجدید میثاق با رهبر انقلاب است و آمده ایم تجدید بیعت کنیم که بسیج آماده خدمت گذاری به ملت ایران است.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha