جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهدای روحانی

حوزه/ غرفه شهدای روحانی استان گلستان که به همت سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه نینوا استان گلستان در کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید روحانی  در مصلای قدس شهر قم  تشکیل شده، پذیرای مردم و علاقه مندان به شهدا می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، غرفه شهدای روحانی استان گلستان که به همت سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه نینوا استان گلستان در کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید روحانی در مصلی قدس شهر قم تشکیل شده، پذیرای مردم و علاقه مندان به شهدا می باشد.

حجت الاسلام پوراسد، مسئول غرفه شهدای استان گلستان درباره آمار شهدای روحانی این استان بیان داشت: استان گلستان ۴۰۰۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است و ۲۵۰ روحانی از این استان در دفاع مقدس حضور داشتند که از بین آنها ۷۷ نفر شهید، ۲۶ نفر جانباز و ۳ نفر آزاده هستند که در بین این شهدای والامقام، ۷ سردار شهید وجود دارد که فرمانده گردان و گروهان بوده اند.

وی افزود: در بین شهدای روحانی استان گلستان، ۶ نفر روحانی اهل سنت می باشد که ۴ شهید مربوط به دفاع مقدس و دو شهید مربوط به شهدای منا هستند؛ میانگین سنی ۴۵ شهید این استان بین ۱۵ تا ۲۵ سال می باشد.

مسئول غرفه شهدای استان گلستان درمورد کارهای انجام شده درباره شهدای روحانی استان گلستان بیان داشت: ما برای هر شهید یک پرونده شهدایی داریم که تمام آثار آن شهید اعم از زندگی نامه، وصیت نامه، خاطرات و مشخصات فردی شهید در این پرونده ها جمع آوری شده و در معرض دید بازدیدکننده ها قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha