جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حیدری، رئیس جهاد دانشگاهی قم

حوزه/ رئیس جهاد دانشگاهی قم با اشاره به اینکه به دلیل استقبال مطلوب از جشنواره مهدویت، تاریخ ارسال آثار تا ۱۵ اسفندماه تمدید شد، عنوان کرد: در مجموع ۲ هزار و ۵۵۱ اثر در این قالب‌ها به دست ما رسید که در نظر داریم از برخی آثار به عنوان نمایشگاه استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر محمد حیدری پیش از ظهر امروز در آئین اختتامیه جشنواره مهدویت که در تالار شهید مطهری دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه این سومین دوره این جشنواره در شهر قم برگزار شد، اظهار کرد: نخستین دوره این جشنواره در راستای پاسخ به شبهات مهدویت بود که متاسفانه در جامعه در حال گسترش هستند.

وی افزود: تمدن‌سازی و آمادگی ظهور در دومین دوره و گفتمان‌سازی مهدویت با تکیه بر موعودآوری موضوع سومین دوره جشنواره مهدویت بوده است.

رئیس جهاد دانشگاهی قم با بیان اینکه چند موضوع است که هویت مردم ایران را شکل داده است، عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که این هم بستگی و هم دلی را در کشور ایجاد کرده است، اعتقاد به مهدویت است چراکه مردم با هر نژادی به این موضوع اعتقاد دارند.

وی با اشاره به اینکه فلسفه انتظار نیز یک موضوع جذاب است، مطرح کرد: انسان منتظر به وضعیت فعلی رضایت ندارد و شیعه در طول تاریخ همین‌گونه بوده است و به دنبال بهتر کردن اوضاع بوده است.

حیدری با بیان اینکه انسان منتظر تا زمانی که به موعود خود نرسد طعم آرامش را نخواهد چشید، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم با برگزاری این جشنواره‌ها منتظران واقعی و افرادی که دغدغه مهدویت را دارند را ترغیب کنیم تا با آثار خود همگان را بهره‌مند کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش هنری جشنواره در قالب عکس و پادکست بوده است، تصریح کرد: اجتماعات مهدوی به خصوص اجتماعات مسجد مقدس جمکران و برگزاری جشن‌های خانگی با محوریت امام زمان(عج) برای عکس و عاشقانه با امام انتظار(عج)، آوای انتظار و کتاب‌ها بخش‌های پادکست بودند.

رئیس جهاد دانشگاهی قم افزود: در قالب بخش ادبی جشنواره شعر را با موضوعات امیدآفرینی، آینده روشن، اشعار انتقادی نسبت به خلاء امام زمان در جهان داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه هدف گذاری ما بیش‌تر جامعه دانشگاهی بوده است، ابراز داشت: بخش‌های ایده‌پردازی و نوآوری در قالب تولیدات و ایده‌های جدید در راستای ترویج فرهنگ مهدویت در قالب انتظار را نیز داشته‌ایم.

حیدری با اشاره به اینکه این جشنواره در سال ۱۴۰۰ مقارن با روز نهم ربیع الاول که آغاز امامت ایشان است آغاز به کار کرد، بیان کرد: همچنین تبلیغات خود را نیز در قالب پوستر، پیامک و اخبار اطلاع رسانی کرده است.

وی با بیان اینکه نشست‌های متعددی با متولیان ترویج فرهنگ مهدویت داشته‌ایم، اظهار داشت: از جمله آن‌ها می‌توان به مسجد مقدس جمکران، بنیاد مهدی موعود، شورای شهر قم، شهرداری، وزارت علوم، وزارت بهداشت، شعبه های مختلف جهاد دانشگاهی، جامعه الزهرا(س)، حوزه علمیه خواهران، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، حوزه هنری و ... اشاره کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی قم با اشاره به اینکه به دلیل استقبال مطلوب از این جشنواره تاریخ ارسال آثار تا ۱۵ اسفندماه تمدید شد، عنوان کرد: در مجموع ۲ هزار و ۵۵۱ اثر در این قالب‌ها به دست ما رسید که در نظرداریم از برخی آثار به عنوان نمایشگاه استفاده کنیم.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی مهدویت، مطرح کرد: برندگان مسابقات کتابخوانی را نیز در تاریخ ۱۸ اسفندماه اعلام کرده‌ایم.

حیدری با بیان اینکه روند داوری جشنواره با همکاری نهادهای مختلف به خصوص حوزه هنری و انجمن عکاسان بود که در سالروز میلاد امام زمان(عج) اسامی آن‌ها اعلام شد، خاطرنشان کرد: در بخش‌های جنبی جشنواره ورکشاب‌های تخصصی را نیز برگزار نمودیم.

وی ادامه داد: خلاقیت و ایده پردازی، عکاسی، نقد فیلم و بازی‌های ضد مهدویت، نشست‌های تخصصی در موضوعات شبهات، نشست بررسی کتاب از حسین(ع) تا مهدی(عج)، نشست شناسایی جریان‌های مهدویت، تدوین خروجی جشنواره در قالب محتوای دیجیتال ازجمله موضوعات این نشست‌ها بوده است.

رئیس جهاد دانشگاهی قم با اشاره به اینکه نشست‌هایی به اسم سه شنبه‌های مهدی نیز برگزار می‌شد، تصریح کرد: مخاطبین ما اساتید، دانشجویان، پژوهشگران حوزه و دانشگاه، جهادگران و عموم مردم بودند.

وی در پایان یادآور شد: کمیته علمی، کمیته روابط عمومی و تبلیغات و همچنین کمیته داوری، کمیته‌های این جشنواره را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha