شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/جلسه روحانیون مساجد ارومیه

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم پاسخگویی به شبهات توسط روحانیون، گفت: لازم است جلساتی تحت عنوان مباحثات طلبگی تشکیل و در آن شبهات شرعی مطرح و به آن پاسخ داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام منصور امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، امروز در جمع روحانیون مساجد ارومیه که در مسجد حاجی‌خان این شهر برگزار شد، با بیان این‌که امت اسلام در فتح خرمشهر نشان دادند که با سلاح ایمان می‌توان در مقابل دشمن ایستاد و پیروز شد، اظهار داشت: روحانیون شمشیر زنان میدان فرهنگی هستند و غیر از مؤمنین، اسلام مددکاری ندارد، بنابراین هدف از تبلیغ، رساندن معارف اهل بیت به مردم، پاسخ به شبهات و تاثیرگذاری در جامعه است.

وی افزود: آشنایی با روش‌های بیان آسان پاسخ به شبهات یک نیاز ضروری است و نباید تنها گرفتار پاسخ به شبهات باشیم، بلکه لازم است به دشمن هجمه نیز وارد کنیم، البته در گفتار و رفتارهای آن‌ها به قدری نقص وجود دارد که می‌توان در جامعه بیان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: عده‌ای برای تاختن در دنیای کنونی، علیه دین شبهاتی را وارد می‌کنند، در حالی که در جنگ جهانی که اصلا دین در کار نبود، بیش از ۷۵ میلیون نفر کشته شدند.

حجت‌الاسلام امامی با تاکید بر این که لازم است تا تبلیغ‌های ما متن محور باشد، گفت: متاسفانه تکیه بر تبلیغ‌های مستمر متن محور احادیثی و قرآنی در مساجد کم است و گاهی یک جمله از اهل بیت(ع) یک انسان و زندگی را نجات می‌دهد و این از معجزات حضرات معصومین(ع) است و لذا اگر ما در بیان روایات کوتاهی کنیم، ظاهرگرایان میدان داری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه پاسخ به شبهات یک فن است و هر کسی توان آن را ندارد، اظهار داشت: جواب مختصر و مفید یکی از روش‌های مقابله با شبهات است که لازم است از برخی علما که در این عرصه صاحب فن بودند، الگو گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان این‌که دشمنان برای ضربه زدن به دین، کتب شیعه را خط به خط خوانده‌اند و امروز در فضای مجازی بخشی از آن‌ها را تقطیع و به صورت ناقص پخش می‌کنند تا جوانان را منحرف کنند، گفت: روحانیت نسبت به شبهاتی که امروز در فضای مجازی پخش می‌شود، حساس باشند و به آن پاسخ دهند.

وی تاکید کرد: در آستانه مناسبت‌های دینی، دشمن به پخش شبهات در فضای مجازی روی می‌آورد که لازم است این شبهات شناسایی و پاسخ داده شود، البته بسیاری از این شبهات جدید نیستند و در گذشته مطرح شده و علما و حضرات معصومین نیز بدان جواب داده‌اند، اما مغرضین با استفاده از بستر فضای مجازی، مجددا به نشر آن می‌پردازند.

حجت الاسلام منصور امامی گفت: مباحثات طلبگی برای پاسخ به شبهات، باید در بین طلاب اتفاق بیفتد و شبهات در آن جلسات طرح و پاسخ داده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نارنجی IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    0 0
    خدا قوت به حاج اقا امامی انصافا ایون موجب افتخار شهر و استانمان هستند.