جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش قرآن

حوزه/ شیخ خیر الدین الهادی رئیس بخش دار القرآن الکریم آستان مقدس حسینی از برگزاری چهارمین همایش بین المللی امام حسین (ع) خبر داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ خیر الدین الهادی رئیس بخش دار القرآن الکریم آستان مقدس حسینی از برگزاری چهارمین همایش بین المللی امام حسین (علیه السلام) با عنوان "قرآن کریم و مسائل اجتماعی معاصر" خبر داد.

وی افزود: این همایش در راستای چارچوب های جدید برگزار می شود و این همایش به دنبال برقراری ارتباط میان موسسه دینی و جامعه و حل مشکلات و چالش های اجتماعی است و تلاش کردیم میان دیدگاه های پژوهشگران در مدارس دینی و پژوهشگران و اساتید دانشگاه نقطه تلاقی به وجود بیاوریم.

شیخ الهادی ادامه داد: در این همایش تلاش کردیم به ابعاد اجتماعی قرآن کریم، ویژه بپردازیم و این ابعاد را با مسئله اهل بیت (علیهم السلام) و نقش آنها در اصلاح و تربیت جامعه انسانی و اسلامی ارتباط دهیم.

رئیس بخش دار القرآن الکریم آستان مقدس حسینی اشاره کرد: پژوهش هایی از داخل و خارج عراق به این همایش ارسال شده و ۷ کشور خارجی در این همایش مشارکت داشته اند .

از سوی دیگر دکتر خلیل شکری هیاس رئیس گروه زبانی عربی در دانشگاه الحمدانیه در استان نینوای عراق گفت: این همایش از همایش های مهمی است که به مسائل اجتماعی و ارتباط این مسائل با آیات قرآن کریم می پردازد و پژوهش هایی در این همایش ارائه می شود.

همچنین ایمان سعید حامد پژوهشگر قرآنی در این همایش بیان داشت: این همایش به ثقلین یعنی قرآن کریم و عترت طاهره می پردازد. این همایش محور های متعددی را بیان کرده و امّا در بخش اصلی آن می خواهد به مسائل اجتماعی و مشکلات آن بپردازد.

وی ادامه داد: این همایش به نیازمندی های کنونی جامعه بسیار توجه دارد. حملاتی علیه اسلام انجام شده و آن را دین خشونت و تروریسم و عقب ماندگی معرفی می کنند، لذا این همایش در صدد این است که این شبهات را کنار بزند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha