پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام درخشنده

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین درخشنده گفت: اگر می‌خواهیم در جهاد تبیین، خرمشهرها را فتح کنیم، لازمه آن تقویت ایمان و الگوگیری از شهدای اسلام و انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، ویژه برنامه گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت صبح امروز از سوی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی و بسیج جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در جوار مزار شهدای گمنام این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر درخشنده ضمن گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، سوم خرداد را یوم الله و روز قدرت‌نمایی ایمان در برابر ظلم و استکبار دانست و اظهار داشت: فتح خرمشهر نه فقط فتح یک شهر و پیروزی بر دشمن بود، بلکه روزی بود که دشمن فهمید شاخصه‌های قدرت ما با شاخصه‌های قدرت دشمن فرق می‌کند و معیار قدرت، تجهیزات و عِده و عُده نیست.

روایتگر سیره شهدا با بیان اینکه رزمندگان اسلام در دفاع مقدس، در مسیر امتحان الهی قرار گرفتند، تصریح کرد: فتح خرمشهر، روز تدبر در این امر است که چگونه جوانان ما با دستان خالی توانستند در برابر رژیم بعث جنایتکار با آن همه تسلیحات و تجهیزات پیروز شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین درخشنده با بیان اینکه فتح خرمشهر، نماد مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار است، یادآور شد: تمدنی که در فتح خرمشهر و فتح عراق و سوریه از جریان داعش وجود داشت، فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس بود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مدظله العالی فرمودند خرمشهرها در پیش است، خاطرنشان کرد: این خرمشهرها فقط به معنای شهر و مکان نیست، بلکه فتح ذهن‌هایی است که نسبت به نظام و دین اشغال شده و نجات ذهن‌ها مهم‌تر از نجات شهرهاست.

این روایتگر سیره شهدا عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در میدان جهاد تبیین ایستاده‌اند و امر به جهاد می‌کنند و از ما جهاد تبیین در برابر خرمشهرهایی می‌خواهند که که باید فتح شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین درخشنده تصریح کرد: شرط جهاد تبیین در فتح خرمشهرها این است که ویژگی‌ها و شاخصه‌هایی که در فتح خرمشهر وجود داشت، در ما باشد که یکی از ویژگی‌های رزمندگان دفاع مقدس، تبعیت از امام بود.

وی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم در جهاد تبیین، خرمشهرها را فتح کنیم، لازمه آن تقویت ایمان و الگوگیری از شهدای اسلام و انقلاب است، در این صورت خداوند متعال، امدادهای خود را در برابر فتنه‌ها و استکبار می‌رساند.

در ادامه این مراسم، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و همچنین ۶ طلبه شهیده جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها شهیده «فهیمه سیاری»، شهیده «خدیجه ولی زاده»، شهیده «زهرا دقیقی خداشهری»، شهیده «بتول مطهری»، شهیده «فاطمه اسدیان» و شهیده «رقیه رضایی» گرامی داشته شد.

در این مراسم، جملاتی از مناجات نامه شهیده فهیمه سیاری طلبه شهیده جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها که در سال ۱۳۵۷ در جنگ تحمیلی توسط گروه‌های منافقین و در سفر تبلیغی به درجه رفیع شهادت نائل آمد، قرائت شد.

یکی از برنامه‌های این مراسم، اجرای سرود «سلام فرمانده» توسط جمعی از دانش آموزان مدرسه هدی بود که به دلیل آلودگی هوا و تعطیلی مدارس برگزار نشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمدی IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    چرا حوزه با این آلودگی شدید هوا تعطیل نیست