جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فرزند آوری

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهراء(س) شهرستان خلخال، ارائه الگوی سبک زندگی مناسب مطابق با دستورات دینی را لازمه اجرای طرح فرزندآوری و افزایش جمعیت دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حبیبه شاهنده، در همایش "ایران جوان بمان"در تبیین اهمیت افزایش جمعیت و فرزندآوری گفت: افزایش جمعیت و ابعاد آن نکته مرکزی و مهم هر جامعه دینی و نظام اجتماعی می‌باشد و اثرات متعدد اقتصادی سیاسی و اجتماعی دارد و منشاء تحولات و برکات بسیار چشمگیر دینی، اقتصادی و اجتماعی است.

وی اظهار داشت: در متون دینی برای فرزندآوری برکات مادی و معنوی فراوانی از جمله مباهات امت پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) در قیامت، عامل اقتدار و قدرت جامعه و نیز تحکیم و پایداری خانواده اشاره شده است.

مدیر مدرسه علمیه الزهراء(سلام‌الله‌علیها) شهرستان خلخال افزود: بی‌شک فرزندآوری با هدف تربیت نسل صالح و کارآمد می‌تواند زمینه را برای تمدن‌سازی اسلامی و آمادگی برای ظهور حضرت ولی عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) توسط مادران مومن و عالمه فراهم سازد.

خانم شاهنده در بخش دیگری از سخنانش به وظایف بانوان مبلغ در زمینه فرزندآوری اشاره کرد و اذعان داشت: بانوان طلبه و مبلغان به عنوان سفیران این طرح عظیم برای تبلیغ و ترویج فرزندآوری، با هدف توانمندسازی مادران جوان در این زمینه با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی پیشرو و پیشقدم باشند.

مدرس حوزه علمیه خواهران، رویکرد دین را در فرزندآوری بسیار مطلوب و مهم دانست و افزود: تحدید نسل از برنامه‌های استکبار است و جلوگیری از فرزندآوری مخالف فطرت بشریت بوده و مغایر با دستورات دین و مقتضیات ضروری جامعه می‌باشد، بنابراین مسئولین جامعه بایستی ضمن حمایت از خانواده‌های دارای فرزند بیشتر، در زمینه‌هایی از قبیل رفع موانع ازدواج، تسهیل، تبلیغ و ترویج ازدواج آسان و نیز توانمندسازی والدین در امر تربیت، گام‌های موثری بردارند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha