جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اردبیل

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهراء سلام‌الله‌علیها شهرستان خلخال، ارائه الگوی سبک زندگی  مناسب مطابق با دستورات دینی را لازمه اجرای طرح فرزندآوری و افزایش جمعیت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، خانم حبیبه شاهنده روز گذشته در همایش «ایران جوان بمان» که با همکاری دانشکده علوم پزشکی شهرستان خلخال برگزار شد، در تبیین اهمیت افزایش جمعیت و فرزندآوری اظهار داشت: افزایش جمعیت و ابعاد آن نکته مرکزی و مهم هر جامعه دینی و نظام اجتماعی می‌باشد و اثرات متعدد اقتصادی سیاسی و اجتماعی دارد و منشأ تحولات و برکات بسیار چشمگیر دینی، اقتصادی و اجتماعی است.

وی اظهار کرد: در متون دینی برای فرزندآوری برکات مادی و معنوی فراوانی از جمله مباهات امت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله در قیامت، عامل اقتدار و قدرت جامعه و نیز تحکیم و پایداری خانواده اشاره شده است.

مدیر مدرسه علمیه الزهراء سلام‌الله‌علیهاشهرستان خلخال افزود: بی‌شک فرزندآوری با هدف تربیت نسل صالح و کارآمد می‌تواند زمینه را برای تمدن‌سازی اسلامی و آمادگی برای ظهور حضرت ولی عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه الشریف توسط مادران مؤمن و عالمه فراهم سازد.

خانم شاهنده به وظایف بانوان مبلغ در زمینه فرهنگ سازی فرزندآوری اشاره کرد و افزود: بانوان طلبه و مبلغان به عنوان سفیران این طرح عظیم برای تبلیغ و ترویج فرزندآوری با هدف توانمندسازی مادران جوان در این زمینه با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی پیشرو و پیشقدم باشند.

مدرس حوزه علمیه خواهران، رویکرد دین را در فرزندآوری بسیار مطلوب و مهم دانست و افزود: تحدید نسل از برنامه‌های استکبار است و جلوگیری از فرزندآوری مخالف فطرت بشریت بوده و مغایر با دستورات دین و مقتضیات ضروری جامعه می‌باشد، بنابراین مسئولین بایستی با حمایت از خانواده‌های دارای فرزند بیشتر، در زمینه‌هایی از قبیل رفع موانع ازدواج، تسهیل، تبلیغ و ترویج ازدواج آسان و نیز توانمندسازی والدین در امر تربیت، گام‌های مؤثری بردارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha