پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اجرای مراسم عقد بانوی طلبه با حضور خدام حرم رضوی

حوزه / با حضور خدام حرم رضوی در مدرسه ریحانة النبی(س) شهر اهرم، مراسم عقد یکی از طلاب خواهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، صبح امروز با حضور خدام حرم رضوی در مدرسه ریحانة النبی(س) شهر اهرم، مراسم عقد یکی از طلاب خواهر برگزار شد.

حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در این مراسم با اشاره به اهمیت سنت زیبای ازدواج در نگاه شریعت، اظهار داشت: در اهمیت ازدواج روایات گوناگونی وارد شده است تا جایی که با تشکیل خانواده و ازدواج، دین شخص کامل و عبادت فرد مزدوج به مرتبه‌ای بالا از مراتب عبادی می‌رسد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر افزود: برگزاری جشن عقد در مدرسه علمیه نشان از عشق و علاقه وافر به راه و رسم طلبگی است و امیدواریم که این جریان الگویی برای تمام طلاب استان و حتی در سراسر کشور شود و سنت ازدواج آسان بیش از گذشته به کمک حوزه‌های علمیه به جامعه وارد شود.

در ادامه این مراسم خانم بابایی‌نیا مدیر مدرسه علمیه ریحانة النبی(س) نیز از برگزاری پنجمین ازدواج آسان در این مدرسه خبر داد و اظهار داشت: ازدواج آسان و به هنگام از مهمترین برنامه‌ها و اهداف دین مبین اسلام است.

مدیر مدرسه علمیه ریحانة النبی(س) بیان کرد: تسهیل شرایط ازدواج جوانان و کاهش سن ازدواج، مقدمه رفع بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه و جوانان است که همه مردم و مسئولان لازم است این موضوع را به عنوان یک ماموریت دینی و قرآنی بدانند و آن را در اولویت برنامه‌های فرهنگی خود قرار دهند.

بابایی‌نیا با اشاره به لزوم ترویج ازدواج آگاهانه و به‌هنگام، آسان و پایدار در جامعه، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه موضوع همسریابی و همسرگزینی یک نیاز اجتماعی بشر در تشکیل پایه‌های خانواده است، امیدواریم در آینده شاهد استمرار اقدامات مشابه در ترویج ازدواج آسان باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در بزرگداشت دهه کرامت در این مدرسه، مراسم ازدواج آسان با عنوان "با اجازه امام رضا(ع)، بله" با حضور خادمان حرم علی بن موسی الرضا(ع) برگزار می‌گردد که هدف آن، تشویق و ترغیب جوانان به ازدواج آسان می‌باشد.

لازم به ذکر است پنجمین ازدواج آسان در ششمین روز از دهه کرامت با حضور خادمان رضوی، مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد و هدایایی از جمله سفر زیارتی مشهد مقدس از طرف خادمان آستان قدس رضوی و هدایایی از طرف مدیر، موسس و هیات امنا به این زوج جوان اهدا گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha