یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کرسی آزاد اندیشی

حوزه/ کرسی آزاد اندیشی با موضوع "حجاب امری اختیاری است و حکومت نمی‌تواند دخالت کند" با همکاری مؤسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة‌الرسول(س) و دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه و با حضور طلاب و دانشجویان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، صبح امروز کرسی آزاد اندیشی با موضوع "حجاب امری اختیاری است و حکومت نمی‌تواند دخالت کند" با همکاری مؤسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(س) و دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه و با حضور طلاب و دانشجویان برگزار شد.

در ابتدای این نشست موافقین با اشاره به اینکه اصل حجاب مورد قبول همگان است، مطرح کردند: حجاب در تمام ادیان مورد پذیرش بوده، اما اصل بحث، پیرامون دخالت حکومت در نحوه پوشش است و حکومت در برخی موارد به دلیل‌ سختگیری در پوشش مانع رشد بانوان می‌شود.

در ادامه مخالفین نیز به بیان نظرات خود پرداختند و بیان کردند: حکومت به خاطر رشد بانوان و وجود امنیت و آرامش برای آنها می‌خواهد که پوشش مناسبی داشته باشند.

در ادامه خانم نجمه کرمی مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول(س) ضمن فرارسیدن ولادت حضرت معصومه(س) و تبریک روز دختر، به عنوان کارشناس این کرسی، اظهار داشت: بسیار لازم است که به صورت متقن و با قاعده و قانون این موارد مورد بررسی قرار گیرد تا نتایج مورد نیاز به دست آید و البته اصل برگزاری کرسی‌ها نیز همین موارد است که شبهات پاسخ داده شود و سوالاتی که در ذهن جوانان وجود دار، به صورت مستقیم و با ادله و مستند پاسخ داده شود.

کرمی تصریح کرد: در قرآن کریم آمده است که ابتدا مردان چشم‌های خود را از نامحرم بپوشانند و سپس اشاره دارد که زنان تبرج ننمایند، به معنای دیگر یعنی این دو مکمل یکدیگر است.

وی افزود: هیچ تفاوتی میان زن و مرد در این عرصه وجود ندارد و هر دو در انسانیت، کرامت انسانی، رشد و تعالی با یکدیگر برابرند.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول(س) رعایت قوانین در هر کشوری حتی در کشورهای غیر اسلامی را لازم دانست و خاطر نشان کرد: تمام کشورها برای جامعه خود قوانینی را وضع نموده‌اند که ساکنین موظف به رعایت آن هستند.

مدرس حوزه علمیه سطح سه با اشاره به اینکه حاکمیت کشور ما حاکمیت دینی است، گفت: قوانین وضع شده در کشور نشأت گرفته از بایدها و نبایدهایی است که از شریعت سرچشمه می‌گیرد.

وی اظهار داشت: سید قطب نویسنده کتاب "فی ظلال القرآن" با سفر به کشورهای مختلف و بررسی وضعیت پوشش و حجاب در سایر کشورهای اسلامی و غیر اسلامی اینطور بیان می‌دارد که فرد با دیدن صحنه‌های شهوت آلود دو راه بیشتر ندارد، یا باید رفع نیاز جنسی کند یا آن را سرکوب نماید و گرنه دچار عقده و بیماری روانی می‌شود و اگر فرد بخواهد هر آنچه دیده تجربه کند نیز کشور دچار هرج و مرج خواهد شد.

وی با بیان اینکه اسلام برای حل این دو مشکل راه‌های مختلفی از جمله ازدواج را مطرح کرده است، گفت: لازم است تا شرایط ازدواج آسان در کشور و برای جوانان فراهم شود.

گفتنی است در پایان این مراسم به سوالات و شبهات حاضرین پاسخ داده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha