جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانم برقعی

حوزه/ مدیر جامعة الزهرا علیهاالسلام با انتقاد از عدم حضور بانوان طلبه و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران در سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها گفت: نتیجه این خلأ تصویب قوانینی است که بخشی یا همه آن قابلیت اجرا ندارد مانند قانون عفاف و حجاب و برخی قوانین مربوط به زنان و خانواده.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، خانم دکتر سیده زهره برقعی در دیدار با دکتر عطاء‌الله رفیعی آتانی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که جامعة الزهرا علیها السلام ظرفیت‌های گسترده‌ای دارد که هنوز به‌درستی شناخته و معرفی نشده است، گفت: انتظار آن است که مجلس و دولت از این ظرفیت عظیم که به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده است استفاده کنند.

مدیر جامعة الزهرا علیهاالسلام با انتقاد از عدم حضور بانوان طلبه و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران در سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها گفت: نتیجه این خلأ تصویب قوانینی است که بخشی یا همه آن قابلیت اجرا ندارد مانند قانون عفاف و حجاب و برخی قوانین مربوط به زنان و خانواده.

وی با بیان اینکه طلاب و دانش‌آموختگان جامعة الزهرا علیهاالسلام غالبا در میان مردم حضور دارند و دغدغه‌ها و مشکلات آن‌ها را می‌دانند و از طرفی تحصیلات و پژوهش‌های خوبی در حوزه علوم اسلامی دارند، می‌توانند در زمینهٔ وضع قوانین و سیاست‌گذاری در عرصه‌های مختلف به نهادهای حاکمیتی کمک کنند.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با پیشنهاد تأسیس کمیته‌ای مشترک با عنوان سیاست‌گذاری و حکمرانی بانوان برای بررسی همه موضوعات و مسائلی که بانوان می‌توانند در آن حضور داشته باشند گفت: جامعة الزهرا علیهاالسلام کمک به نهادهای حاکمیتی را در راستای تقویت و تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود می‌داند و در این مسیر از هیچ کمکی فروگذار نخواهد کرد.

در این دیدار رفیعی آتانی، رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ورود طلاب به رشته‌های علوم انسانی اجتماعی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است گفت: این ورود و حضور در برخی رشته‌ها به حدی از بلوغ رسیده که منشأ اثر در برخی حوزه‌ها شده است و این در حالی است که به طرز عجیبی خواهران طلبه باوجود تحصیل در این رشته‌ها، در این عرصه حضور ندارند و این یک ظلم به بانوان طلبه است.

وی با بیان اینکه موضوعات مربوط به بانوان مثل مسائل زن و خانواده حق انحصاری آنها است ولی نباید حضور زنان را در عرصه‌های علمی و اجتماعی محدود به این موضوعات خاص کرد اظهار داشت: بر اساس آنچه غربی‌ها برای ما برنامه‌ریزی و به آن تصریح هم کرده‌اند برای به چالش کشیدن جمهوری اسلامی باید خانواده‌ها را به نابودی بکشانند، برای همین روی این مساله سرمایه‌گذاری ویژه کرده‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوعات، مسائل و مشکلات اجتماعی بسیار فراوان است و شما در اینجا که کانون فکر است باید برای حل آن‌ها راهکار ارائه دهید و در این عرصه مصمم وارد میدان عمل شوید.

وی با اشاره به این‌که کار ما در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی کمک به سیاست‌گذار در تصمیم‌گیری است، گفت: در این راستا ۶ گروه علمی اقتصاد، سیاست، فرهنگ و اجتماع، مدیریت، حقوق و گروه فنی شامل طلاب مهندس در این مرکز مشغول کارهای علمی پژوهشی هستند و آمادگی کامل داریم تا در همه این شش حوزه از پژوهشگران جامعة الزهرا علیهاالسلام استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha