جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ریزش برج متروپل آبادان

حوزه/ اینگونه حوادث تلخ ناشی از اهمال وظیفه و ترک فعل از سوی برخی مسئولین و دست­‌اندرکاران ساخت این بنای تجاری- اداری، ضعف ایمان و عدم التزام عملی به دستورات اسلام است، زیرا با وجود تذکرات نهادها و افراد مطلع و دلسوز متاسفانه ترتیب اثری ندادند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه به مناسبت حادثه ساختمان متروپل آبادان به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

... وَ بَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُون (بقره/۱۵۶-۱۵۵)

و بشارت ده به استقامت کنندگان! آنها که هر گاه مصیبتی به آنها رسد می ‏گویند: ما از آن خدا هستیم و به سوی او باز می ‏گردیم!

فاجعه تلخ و غمبار فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان را به همه مردم عزیز ایران به ویژه مردم غیور و شهیدپرور استان خوزستان و شهر مقاوم آبادان تعزیت و تسلیت عرض می کنیم! گرچه تحمل این مصیبت سنگین برای داغدیدگان بسیار سخت و جانکاه است، اما توصیفی که قرآن کریم از مومنان صبور بیان میکند آن است که آنها به جای خودباختگی و افسردگی و نومیدی، تنها به خدای مهربان پناه برده و از عهده این آزمایش سخت الهی به خوبی برمی ‏آیند و بشارت پیروزی متعلق به آنهاست.

اینگونه حوادث تلخ ناشی از اهمال وظیفه و ترک فعل از سوی برخی مسئولین و دست اندرکاران ساخت این بنای تجاری- اداری، ضعف ایمان و عدم التزام عملی به دستورات اسلام است، زیرا با وجود تذکرات نهادها و افراد مطلع و دلسوز متاسفانه ترتیب اثری ندادند. در حالی که متولیان امر ساخت وساز و پیمانکاران و مهندسان و مسئولان اداری مربوطه می‌بایست از سخن گهربار پیامبر اکرم (ص) الهام می‌گرفتند که ساختمان‌ها و خانه هایی که برای مردم می سازند باید آن را محکم بسازند! زیرا آن حضرت فرمود: «و لَکِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ عَبْداً إِذَا عَمِلَ عَمَلًا أَحْکَمَه»

در حادثه‌ی تأسف‌بار آبادان، اولویت اول وظیفه مسئولین دلسوز، سرعتِ عمل و استفاده‌ی از همه‌ی ظرفیتها برای کاستن از تلفات و نجات افرادی است که احتمالا زیر آوار هنوز باقی مانده اند، ثانیا پیگیری جهت مجازات قاطع همه مقصران این حادثه اسفبار در هر مسئولیت و جایگاهی که باشند بگونه‌ای که درس عبرت برای آیندگان گردد. ثالثا تدبیر و برنامه‌ریزی کلیه دستگاه‌های مرتبط برای پیشگیری از تکرار اینگونه حوادث در کشور است. امیدواریم با تلاش گسترده مسئولین در راستای اصلاح فرآیندهای قانونگذاری، طراحی، ساخت و نظارت از تکرار اینگونه حوادث در همه‌ی نقاط کشور جلوگیری شود.

از خدای منان برای درگذشتگان مغفرت و رحمت الهی و برای بازماندگان ثواب و صبر عظیم و سلامتی کامل حادثه دیدگان را خواستاریم.

مرکز مدیریت حوزه های علمیه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سلام DE ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    آقا دوهفته‌ست متروپل تموم شده! عنکبوت‌مقدس رو بچسبید.