شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در همدان گفت: در شرایط فعلی که طرح مسکن ملی مطرح شده، خوب است تا مقداری زمین را در اختیار خیرین قرار دهیم و آنها نیز چند واحد مسکونی برای جوانانی که تازه ازدواج کرده‌اند را ساخته و در اختیار جوانان قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی شب گذشته در مجمع موسسه دارالایتام مهدیه همدان، با اشاره به روایاتی در رابطه با جایگاه خیرین، اظهار داشت: یکی از این روایات در رابطه با بندگانی است که از آنها به خوش یمن یاد شده است و منبع خیر و برکت برای جامعه و اطراف خود می‌باشند.

وی با بیان اینکه این افراد هم خودشان درست زندگی می‌کنند و هم کمک می‌کنند تا دیگران نیز درست زندگی کنند، گفت: در برابر این افراد، کسانی حضور دارند که از رحمت خداوند دور هستند و با وجود داشتن سرمایه نه خودشان، می‌توانند زندگی کنند و نه به دیگرانی کمکی می‌کنند.

امام جمعه همدان به روایت دیگری اشاره کرد که در آن به افرادی اشاره دارد که در اولین زمان گرفتاری، مردم برای رفع مشکلات به آنها فکر می‌کنند، یادآور شد: این بندگانی که مردم در زمان گرفتاری اول به فکر آنها هستند، قرآن آنها را پناهگاه مردم معرفی می‌کند و تاکید دارد که در قیامت این افراد امنیت دارند، چرا که در دنیا استرس خیلی‌ها را بر طرف کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مهم آن است که برای رفع حوائج مردم، انسان با تمام وجود تلاش کند، گفت: همدان در سراسر کشور جزء مناطقی است که دارای خیرین بسیاری است و نسبت به ایتام و فقرا توجه ویژه‌ای در بین مردم این منطقه وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه لازم است تا از این ظرفیت عظیم برای ایجاد اشتغال جوانان استفاده کرد، یادآور شد: متاسفانه گاهی اوقات برخی از افراد، کمک‌هایی که از خیریه‌ها دریافت می‌کنند باعث می‌شود تا به سمت تنبلی حرکت کنند، در حالی که می‌توان با استفاده از ظرفیت خیرین عزیز در استان همدان، به سمت ایجاد اشتغال حرکت کنیم.

وی افزود: چه اشکالی دارد در همدان چند کارخانه ایجاد شود که در آن جوانان شاغل شوند و کارخانه نیز وقف فقرا باشد.

رئیس شورای حوزه استان با اشاره به اینکه برخی از موقوفات موجود را لازم است که احیا کنیم، مطرح کرد: اگر در انجام این کار موفق شویم، بسیاری از مشکلات نیازمندان همدانی را می‌توانیم برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت خیرین بسیار بیشتر از اقدامات و فعالیت‌های امروز استفاده کرد، گفت: در شرایط فعلی که طرح مسکن ملی مطرح شده، خوب است تا مقداری زمین را در اختیار خیرین قرار دهیم و آنها نیز چند واحد مسکونی برای جوانانی که تازه ازدواج کرده‌اند را ساخته و در اختیار جوانان قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: ضروری است تا مقداری در سیاست گذاری‌ها به سمت مولد بودن حرکت کنیم و به کارهای بزرگتری، نسبت به اقدامات امروز را در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha