چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ چهاردهمین همایش تجلیل از فرهیختگان حوزوی یزدی با حضور در دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ مرجع تقلید شیعیان با اشاره به وضعیت معیشتی مردم و گرانی گفتند: مسئولین برای رفع مشکلات موجود باید اراده قوی داشته باشند تا مشکلات معیشتی و گرانی رفع شود و با کوشش و همت بلند هیچ کاری روی زمین نمی ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در چهاردهمین همایش تجلیل از طلاب یزدی مقیم حوزه علمیه قم با بیان اینکه طلبگی شغل و در مسیر انبیای الهی بودن است، گفتند: باید به این شغل افتخار کرد و در ادامه برای تبلیغ دین و خدمت رسانی به مردم و جامعه تلاش نمود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه این شغل دارای خصوصیاتی است، افزودند: اخلاص اولین قدم این شغل است؛ مسیری که شما در آن قدم گذاشته اید، طریقی است که شیخ مفیدها و شیخ طوسی ها در آن رفته اند و این عالمان دین برای اثرگذاری، خود را مجهز به اخلاص کرده بودند.

معظم له رمز دیگر موفقیت در مسیر طلبگی را توجه به نماز شب و تهجد شبانه دانسته و نیازمندی جامعه را به فقیه مجتهد عالم با بصیر که درد مردم را بفهمد و برای آن رفع آن تلاش کند، ضروری عنوان کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: امام راحل با برخورداری از ساحت فقاهت، علم و بصیرت و همراهی با مردم توانسته اند تحول عظیمی در کشور و دنیا ایجاد کنند.

مسئولین برای رفع گرانی ها اراده قوی داشته باشند/ با همت بلند هیچ کاری روی زمین نمی ماند

ایشان داشتن همت و اراده را قدم دیگر برای موفقیت در مسیر طلبگی برشمردند و اظهار داشتند: برخورداری از اراده و داشتن همت برای عالمان دین امری ضروری است؛ داشتن این خصوصیات سبب می شود طلبه زودتر به موفقیت برسد.

این استاد برجسته حوزه تصریح کردند: طلاب علوم دینی نباید حتی برای لحظه ای از این امر مهم در مسیر طلبگی غفلت کنند؛ چرا که غفلت از این ارزش، خسارت جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

معظم له بیان داشتند: تحول در عرصه های اجتماعی و اقتصادی نیازمند اراده قوی مسئولین است؛ اراده و داشتن همت بلند سبب می شود هیچ کاری روی زمین نماند.

این مرجع تقلید بر ترویج فرهنگ، دین و ارزش های اخلاقی و معنوی تاکید کردند و خاطرنشان ساختند: طلبه ها نباید از این امر مهم حتی برای لحظه ای در مسیر طلبگی غفلت کنند؛ غفلت از ترویج دین خسارت جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

مسئولین برای رفع گرانی ها اراده قوی داشته باشند/ با همت بلند هیچ کاری روی زمین نمی ماند

معظم له داشتن همت قوی در کارها را یکی از ابزارهای مهم موفقیت بیان نموده و خاطر نشان کردند: تحول و پیشرفت در تمام کارها نیازمند اراده و همت قوی است؛ اگر در عرصه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی این ویژگی نباشد کارها به سرانجام نمی رسد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به وضعیت معیشتی مردم و گرانی افزودند: مسئولین برای رفع مشکلات موجود باید اراده قوی داشته باشند تا مشکلات معیشتی و گرانی رفع شود و با کوشش و همت بلند هیچ کاری روی زمین نمی ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha