دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رضایی

حوزه/ رضایی با تاکید بر ضرورت تبیین نقش روحانیت در دفاع مدس، گفت: امروز نسل جوانان ما به جای خواندن کتاب های چند صد صفحه ای، در پی دیدن کلیپ های تاثیرگذار چند دقیقه ای است که باید تهیه و تولید کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، سرهنگ محمد رضایی، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس اصفهان، صبح امروز در گردهمایی روحانیون و طلاب رزمنده و ایثارگر دفاع مقدس، در مرکز آموزش های کاربردی حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: ماموریت این بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است.

وی تاکید کرد: در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس، ماموریت هایی در قالب های متعدد تعریف شه که بر توجه به دو قشر در این عرصه بیش از دیگران تاکید شده است، نخست نقش روحانیت در دفاع مقدس که براین اساس سازمانی تحت عنوان نقش روحانیت در دفاع مقدس در تهران تشکیل یافته است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان بیشترین طلبه و روحانی را در دوران دفاع مقدس داشته است، گفت: تاریخ شفاهی و تمرکز بر خاطرات و گفته های روحانیون ایثارگر و رزمنده نخستین گامی است که ما می توانیم برداریم؛ ثبت و ضبط خاطرات و روایت ها و سپس تالیف کتاب های مربوطه از رسالت های ما برای انتقال مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس به نسل نوجوان است.

رضایی بیان کرد: ممانعت از تحریف تاریخ دفاع مقدس، مهمترین رسالت ما در زمان حاضر است که تاریخ شفاهی می تواند راهکاری موثر باشد. ما باید به نسل نوجوان خود اثبات کنیم که روحانیت شیعه در دوران دفاع مقدس اگر حرف و تبلیغی می کرد، خود پیشتازانه در صف مقابله با دشمن قرار می گرفت.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس اصفهان ابراز کرد: نقش روحانیت در دفاع مقدس باید صحیح، شفاف و دقیق ترسیم شود؛ استفاده از ابزار هنر و رسانه برای ترسیم این نقش ماندگار روحانیت مبتنی بر ثبت تاریخ شفاهی روحانیون رزمنده لازم است.

وی تاکید کرد: امروز نسل جوانان ما به جای خواندن کتاب های چند صد صفحه ای، در پی دیدن کلیپ های تاثیرگذار چند دقیقه ای است که باید تهیه و تولید کنیم؛ اگر ما فضای مجازی را با تولیدات مناسب پر نکنیم، دشمن با برنامه های شوم خود پر خواهد کرد.

رضایی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی ما تهیه دانشنامه دفاع مقدس است، گفت: دانشنامه دفاع مقدس یعنی دایرة المعارفی که محل مراجعه همه افرادی باشد که در دهه ها و قرن های بعدی علاقه مند به مطالعه و تحقیق درباره دفاع مقدس هستند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه با گذشت سه دهه از جنگ تحمیلی، هنوز دانشنامه ای برای دفاع مقدس تدوین نشده است؛ امروزه ۲۱۵۰ مدخل دانشنامه برای اصفهان تعریف شده است که تعدادی از این مداخل مربوط به روحانیت و حوزه های علمیه استان است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس اصفهان تصریح کرد: یکی از نکات حائز اهمیت، حضور روحانیون جانباز و ایثارگر در نقش راوی دفاع مقدس در مدارس آموزش و پرورش و راهیان نور است؛ با اتمام ایام کرونا و کاهش این سویه، باید این نقش پررنگ تر شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha