جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رویداد از ایران

ایده‌ها، فعالیت‌ها و شرکت‌های نوآفرین (استارتاپ) فرهنگی در قالب طرح «از ایران» به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با هدف معرفی در عرصه بین‌الملل، حمایت می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، در راستای تصویب موضوع شورای توسعه صادرات محصولات و خدمات فرهنگی کشور در جلسه ۲۰۱ شورای سیاستگذاری دفتر مقام معظم رهبری و رونمایی از پوستر «اولین رویداد شناسایی و حمایت از ایده‌ها، محصولات و شرکت‌های نوآفرین فرهنگی عرصه بین‌الملل»، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای اجرای این طرح با عنوان «از ایران» فراخوان داد.

نخستین رویداد شناسایی و حمایت از ایده‌ها، فعالیت‌ها و شرکت‌های نوآفرین (استارتاپ) فرهنگی با هدف معرفی در عرصه بین‌الملل اجرا می‌شود.

در اجرای این طرح، پنج محور قرآن و ‌تبلیغات دینی، رسانه، صوت و تصویر، هنر و صنایع خلاق، آموزش، علم و فناوری و صنایع دستی و گردشگری اعلام شده است.

این طرح شامل فعالان، مستعدان و ایده پردازان حوزه فرهنگی می‌شود که در داخل کشور دارای محصول و ایده‌ای هستند، اما به دلیل شناخت ناکافی از قوانین بین‌الملل و مقررارت داخلی کشورهای دریافت کننده موفق به عرضه محصول خود نشدند.

به همین جهت، نهادها و متولیان این حوزه همواره سعی دارند که بستر مناسبی برای انجام این فعالیت مهم فرهنگی ـ اقتصادی برای فعالان، مستعدان و ایده پردازان حوزه فرهنگی خود فراهم آورند.

فعالانی که در یکی از محورهای فوق ایده داشته باشند می‌توانند در این طرح ثبت نام و طرح خود را ارائه دهند.

این طرح شامل افراد حقیقی و حقوقی است و به سه شیوه ثبت نام می‌شود؛ فرد متقاضی این طرح، دارای ایده داشته باشد، فعالیت یا خدمتی انجام بدهد و یا محصولی دارند و نیازمند حمایت نهاد و سازمانی برای عرضه آن در محیط بین‌الملل را دارد.

شناسایی ظرفیت‌ها در کشورمان، گسترش حوزه صادرات محصولات فرهنگی در عرصه بین‌الملل و حمایت از استعدادها و ایده‌های برتر از جمله اهداف اجرایی شدن این طرح است.

مهلت ثبت‌نام در این رویداد، ۳۱ خردادماه اعلام شده است و علاوه بر حمایت از برگزیدگان برای معرفی ایده‌های خود، جوایز ارزنده مادی و غیرمادی به آنان اهدا خواهد شد.

همچنین، طرح‌های برگزیده این رویداد در نمایشگاه‌ها و برنامه‌های فرهنگی خارج از کشور معرفی و عرضه خواهند شد و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی aziran.icro.ir مراجعه کنند.

شایان ذکر است، بحث افزایش سهم جمهوری اسلامی ایران در صادرات محصولات و خدمات فرهنگی یکی از رویکردهای تحولی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است. طرح «از ایران» با همکاری مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت امور خارجه، شهرداری و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اجرا می‌شود.

انتهای پیام

«از ایران»؛ نخستین رویداد شناسایی و حمایت از ایده‌های فرهنگی عرصه بین‌الملل

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha