پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 1028947
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
قرائتی

حوزه/ استاد قرائتی بر لزوم تبلیغ چهره به چهره و بیان قرآنی برای جامعه تاکید کرد و بر توجه به نسل نو و اهمیت پیوند میان نسل ها و جذب قرآنی جوانان، تذکر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، استاد قرائتی در جلسه رونمایی از کتب تفسیری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در محل دانشگاه علوم اسلامی رضوی ابراز کرد: تفسیر قرآن را با فضای روز جامعه تطبیق دهیم و بیان کنیم؛ قرآن علم است و به همین علت باید آن را در زندگی امروز خانواده و جامعه عملیاتی کرد.

وی مثال زد: قرآن می فرماید که سالخوردگان باید در کنار خودتان باشند؛ این به آن معنی است که نباید آنان را از خود دور کرد و در خانه سالمندان و خارج از فضای جامعه آورد.

استاد قرائتی با بیان اینکه برخی از دانستن ها، علم لاینع است، ابراز کرد: درباره قرآن نیز نباید استفاده دکوری شود و به یادگیری چند آمار و امثالهم اکتفا کرد بلکه می بایست افراد به طور جدی مطالبی بیاموزند که سودبخش باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه به اهمیت توجه به اوقات تابستان دانش آموزان و فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و پرسید: چه خوراکی برای ایشان داریم و تابستان را چطور برایشان برنامه ریزی کرده ایم؟

استاد قرائتی با اشاره به تهاجم فرهنگی در فضای مجازی، بر لزوم تبلیغ چهره به چهره و بیان قرآنی برای جامعه تاکید کرد و بر توجه به نسل نو و اهمیت پیوند میان نسل ها و جذب قرآنی جوانان، تذکر داد.

وی به تدبر در قرآن اشاره و اظهار کرد: تدبر برای گروه خاصی نیست و هر فردی می تواند ورود کند، منتهی هر کسی عالم تر باشد، مطالب را بیشتر می فهمد.
استاد قرائتی، افزود: فهم مردم و پسند خواص دو شرط تفسیر است؛ باید مطلب را به گونه ای روان بیان کرد که مردم بفهمند و خواص علمی هم آن را بپسندند.

در این مراسم که با حضور تولیت آستان قدس رضوی، مدیر و دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، استاندار خراسان رضوی و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه برگزار گردید، کتاب های تفسیری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای شامل: حمد، بقره، حشر و جمعه رونمایی شد.

انتهای پیام۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha