سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
رونمایی

حوزه/ کتب تفسیری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای شامل: حمد، بقره، حشر و جمعه در مشهد رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، کتب تفسیری آیت الله العظمی خامنه ای شامل: حمد، بقره، حشر و جمعه امروز به همت انتشارت انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار معظم له در محل دانشگاه علوم اسلامی رضوی رونمایی شد.

در این مراسم استاد قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور ابراز کرد: تفسیر قرآن را با فضای روز جامعه تطبیق دهیم و بیان کنیم؛ قرآن علم است و به همین علت باید آن را در زندگی امروز خانواده و جامعه عملیاتی کرد.

استاد قرائتی، تولیت آستان قدس رضوی، مدیر حوزه علمیه خراسان و استاندار خراسان رضوی از این کتاب های تفسیری رونمای کردند.

لازم به ذکر است، طبق اعلام در این جلسه، کتاب های تفسیری مقام معظم رهبری شامل ملک، منافقون، صف و طلاق نیز تا آخر سال آماده چاپ می شود.

پیش از این، چهار کتاب تفسیر رهبری شامل تفاسیر سوره‌های مجادله، تغابن، ممتحنه و برائت منتشر شده که این کتب نیز با هدف و هویت هنری مدنظر انتشارات انقلاب اسلامی، باز طراحی شده است.

کتاب تفسیر سوره جمعه، متن ویراسته‌ جلسات تفسیر این سوره است که در دوران مسئولیت ریاست جمهوری آیت الله العظمی خامنه‌ای در جمع پاسداران و اعضای دفتر ریاست جمهوری در ۸ نوبت از اواخر سال ۱۳۶۱ تا اردیبهشت ۱۳۶۲ صورت گرفته است.

جلسات تفسیر سوره حشر نیز، در دوران ریاست جمهوری معظم‌له در ۱۰ جلسه از هجدهم تیرماه تا بیست و سوم مهرماه ۱۳۶۲ برگزار شده و کتاب حاضر، متن ویراسته‌ جلسات مذکور است.

جلسات تفسیر سوره‌ی حمد، در دوران رهبری معظم‌له با حضور دانشجویان از پانزدهم اسفند ۱۳۶۹ تا هجدهم اردیبهشت ۱۳۷۰ در حسینیه‌ی امام خمینی (قدس‌سره) برگزار شده است و این کتاب، برآیند جلسات مذکور است که به همت انتشارات انقلاب اسلامی به زیور طبع آراسته شده است.

کتاب تفسیر سوره حشر قبل از رونمایی در نمایشگاه کتاب تهران امسال عرضه شده که عنوان دومین کتاب پرفروش این نمایشگاه را از آن خود کرده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha