سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حکمتی

حوزه / امام جمعه موقت یاسوج با تاکید بر اینکه نیازمند اصلاح در پرداخت یارانه‌ها هستیم، گفت: نباید کالاهایی که مشمول یارانه نیستند، گران شوند و ضروری است با نظارت‌های بیشتر، جلوی احتکار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام سیروس حکمتی‌نیک امام جمعه موقت یاسوج امروز در خطبه های نماز جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به سیره اهل بیت(ع) به خصوص سیره زندگی امام رضا(ع) اظهار داشت: لازم است که با این سیره آشنا شویم و پس از یادگیری معارف اهل بیت(ع) آن را به دیگران نیز یاد دهیم، چرا که گسترش این فرهنگ کاهش مشکلات در جامعه را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی امام رضا(ع)، افزود: امام رضا(ع) عالم آل محمد و شخصیت بزرگ است و لازم است که در همه مراحل زندگی خود از سیره شخصیتی حضرت(ع) استفاده کنیم.

امام جمعه موقت یاسوج به فیلم موهن عنکبوت مقدس در جشنواره کن نیز اشاره کرد و گفت: در این جشنواره به وجود نازنین حضرت رضا(ع) توهین شده بود و عده‌ای افراد معلوم الحال در آن جشنواره تجلیل شدند که مورد نفرت مردم قرار گرفتند و مردم به خوبی محبت خود به امام رضا(ع) را نشان دادند.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) در بین ایرانیان و همه شیعیان جهان دارای جایگاه رفیع و باعظمتی است، مطرح کرد: مردم ایران اسلامی در همه ادوار و زمان‌ها، ارادت خود را به این امام بزرگوار نشان داده‌اند که لازم است بد اندیشان از آن درس عبرت بگیرند.

خطیب جمعه یاسوج به ابعاد شخصیتی امام راحل اشاره کرد و اظهار داشت: امام خمینی(ره) معجزه قرن شناخته می‌شوند و لذا ضروری است جوانان و نوجوانان راه و شخصیت و انقلاب امام را بیشتر بشناسند و ادامه دهنده این مسیر باشند.

وی با بیان اینکه یکی از اصول حاکم خط فکری امام(ره)، اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی است، عنوان کرد: اسلام ناب طرفدار مظلوم و عدالت به معنای واقعی است و اسلام آمریکایی طرفدار ظلم و ستم بوده و لذا در منطق امام(ره)، اسلام آمریکایی هیچگونه جایگاهی ندارد.

امام جمعه موقت یاسوج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به دیگر اصول فکری امام راحل اشاره کرد و یادآور شد: از دیگر اصول فکری خط امام(ره) اتکا به ذات مقدس الهی است که در همه ایام، از نهضت گرفته تا پیروزی و تثبیت انقلاب و جنگ همیشه تفکر امام(ره)، الهی بوده و رضایت الهی را مد نظر قرار داشته‌اند.

وی ادامه داد: اصل سوم خط امام، ضدیت با استکبار و استعمار بوده و مانند جدش امام حسین(ع) به مقابله با استکبار پرداخت و با یزیدیان زمان درگیر شد و این سخن امام(ره) است که هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید، چرا که همه گرفتاری‌ها زیر سر آمریکاست.

حجت الاسلام حکمتی نیک افزود: از اصول دیگر خط امام(ره)، استقلال و حفظ روحیه استقلال و ضد سلطه پذیری است، چرا که حضرت امام(ره) معتقد بودند در همه عرصه‌ها باید مستقل باشیم و از توانمندی‌های کشور به خوبی استفاده کنیم.

وی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه با تاکید بر اهمیت موضوع اقتصاد، خاطر نشان کرد: اقتصاد اولویت اول کشور بوده و رهبری در سال‌های اخیر همواره نسبت به آن تاکید داشته و دارند، بنابراین مسئولان برای رفع تنگناهای اقتصادی لازم است که اقدام جدی در برنامه خود داشته باشند و اکنون نیز که طرح تحول اقتصادی در دست اجرا است، می‌بایست به خوبی اجرا شود.

وی با بیان اینکه ساختار بودجه باید تغییر کرده و توازن ایجاد شود، بیان کرد: بودجه باید عملیاتی شود و ضروری است تا در برابر بودجه، کارنامه عملکرد نیز طلب شود.

امام جمعه موقت یاسوج گفت: جمهوری اسلامی ظرفیت‌های بزرگی در تجارت خارجی دارد، بنابراین برای اینکه تجارت خارجی خوبی داشته باشیم، باید قوانین دست و پاگیر را کنار بگذاریم و با فراهم ساختن زیرساخت‌ها، موانع تولید را بر طرف کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارخانجات به صورت سنتی فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: در عرصه کشاورزی و دامداری نباید همچنان با تکیه بر روش‌های قدیمی اقدام کنیم، بلکه لازم است تا از ظرفیت دانش بنیان‌ها نیز استفاده شود.

امام جمعه موقت یاسوج با تاکید بر اینکه نیازمند اصلاح در پرداخت یارانه‌ها هستیم، عنوان کرد: نباید کالاهایی که مشمول یارانه نیستند، گران شوند و ضروری است با نظارت‌های بیشتر، جلوی احتکار گرفته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha