سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
آیت الله سید احمد علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حکم آتش به اختیاری که رهبر معظم انقلاب خطاب به آحاد مردم و خصوصاً جامعه بسیجیان مطرح کردند، به معنای رفتار بی‌منطق و خودسرانه نیست بلکه به این معناست که تشکل‌های خدمت‌گزار نباید معطل سازمان‌های دولتی و نهادهای حاکمیتی بمانند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، در دهمین اجلاس مجمع بسیجیان خراسان رضوی که با حضور اقشار مختلف جامعه بسیجیان استان برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم جمعیت امت حزب‌الله در این استان را به‌طور کامل و با در نظر گرفتن جنبه‌های اندیشه‌ای و عملیاتی آن در نظر بگیریم، در این جلسه نمایندگانی از هر قشر و گروه آن حضور دارند و به برکت این حضور، اثر برگزاری این جلسات باید به این باشد که زلال‌ترین جریان خدمتگزار به نظام که در قالب بسیج شناخته می‌شود، به‌طور پیوسته نشست برگزار کند و با توان اندیشه ورزی خود به بررسی خط مشی و مواضع روز بپردازد.

بسیج، یاری‌دهنده انقلاب است

وی افزود: بسیجی بودن صرف نظر از عناوین قشری در حوزه اساتید، روحانیت، اصناف و سایر گروه‌ها، در ماهیت معنایی خود اقتضا می‌کند که هر عضو از این جمع انقلابی در موقعیت‌های گوناگون و فراز و نشیب‌هایی که انقلاب اسلامی به آن دچار می‌شود، بی‌تفاوت و بی‌مسئولیت نماند و انقلاب را در بحران‌ها یاری کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در شرایط امروزی انقلاب، بسیجیان باید از تکلیف خود آگاه باشند و موضع‌گیری خود را مشخص کنند، خاطرنشان کرد: پس از مشخص شدن تکلیف و وظیفه، بسیجی بصیر دستورالعمل لازم برای عمل به وظیفه را هم مشخص می‌کند و در این باره، آتش به اختیاربودن محور امور است. البته حکم آتش به اختیاری که رهبر معظم انقلاب خطاب به آحاد مردم و خصوصاً جامعه بسیجیان مطرح کردند، به معنای رفتار بی‌منطق و خودسرانه نیست بلکه به این معناست که تشکل‌های خدمت‌گزار نباید معطل سازمان‌های دولتی و نهادهای حاکمیتی بمانند و اگر قرار است گره از کار ملت باز کنند، در این حوزه باید آتش به اختیار عمل کنند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس هم همین‌طور بود و اگر به گروهان یا گردانی فرمان آتش به اختیار می‌دادند، به این معنا نبود که افراد در این دسته نظامی بدون برنامه و هر طور که خواستند، عمل کنند بلکه فرمان آتش به اختیار در جبهه‌ها به این معنا بود که گروهان منتظر دستور قرارگاه و مرکز نماند و در صورت نیاز، نسبت به انجام وظیفه اقدام کند.

مبارزه با استکبار، خط حرکتی اصیل انقلاب است

عضو مجلس خبرگان رهبری، مبارزه با مشکلات و مشکل‌آفرینان را محور راهبردی انقلاب اسلامی دانسته و تصریح کرد: انقلاب، یک خط حرکتی اصیل دارد که گاه در جریان پیمودن آن مشکلات و موانعی حادث می‌شود، اما وظیفه و رسالت وجودی همه ما این است که آرمان انقلاب را حتی در گردنه‌های سخت آن حفظ کنیم و به مبارزه ادامه دهیم زیرا این انقلاب اساساً از مبارزه شروع شد به‌طوری که از روز آغاز نهضت امام (ره) تا پیروزی انقلاب، در تمام طول این ۱۵ سال شاهد مبارزه و هماوردی جریان انقلابی با دشمنان هستیم و همه افرادی که به معنای واقعی کلمه انقلابی بودند، در مسیر مبارزه با انواع و اقسام گرفتاری‌ها مواجه شدند.

وی تأکید کرد: پیروزی انقلاب اسلامی البته به‌مثابه پایان مبارزه نبود و اگرچه در آن ایام، برخی دچار این سوءتفاهم بودند که ساقط شدن نظام شاهنشاهی به‌منزله پایان انقلاب است اما امام راحل (ره) به‌صراحت تبیین کردند که هدف اصلی انقلاب، ترویج اندیشه انقلابی در جهان بود و با بکاربردن تعبیر صدور انقلاب بر استمرار خط مبارزه و جهاد تأکید داشتند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه مبارزه با موانع جهانی‌شدن اسلام، آرمان اساسی انقلاب اسلامی است، ابراز کرد: حقیقت این است که آرمان انقلاب این بود که حکومت و قدرت را به‌مثابه یک اهرم برای رسیدن به اهداف والای خود استفاده کند لذا برخلاف برخی جریانات سیاسی که مدیریت داخلی کشور برای آن‌ها محور امور است و دانسته یا نادانسته فقط به دنبال تصدی امور و مسئولیت‌ها هستند، ما در صورتی می‌توانیم به موفقیت برسیم که در برنامه‌ریزی‌های خود در دولت و نهادهای حاکمیتی در جهت پیشرفت انقلاب حرکت کنیم.

حکومت باید در استخدام پیشبرد اهداف انقلاب باشد

امام جمعه مشهد، تثبیت عدالت را مهم‌ترین آرمان انقلاب اسلامی خواند و گفت: آرمان انقلاب این است که میلیاردها دلار از سرمایه این کشور به جای اینکه در اختیار ۴ هزار و ۱۲۰ نفر باشد، میان ۸۰ میلیون جمعیت کشور به‌صورت عادلانه توزیع شود و هدف از انقلاب اسلامی این نبود که پس از رژیم طاغوتی شاه، حکومت با بردگی بیشتر در پیشگاه سلطه گران عالم بتواند برای مردم رفاه ایجاد کند و به قیمت بذل عزت ملی، رونق اقتصادی ایجاد کند بلکه هدف از انقلاب، جهانی‌شدن اسلام و اندیشه‌های مبتنی بر دین بود تا حکومت در استخدام انقلاب قرار بگیرد که بسیج در این عرصه باید یاریگر انقلاب در مسیر تحقق اهداف خود باشد.

وی اظهار کرد: هیچ‌کس منکر ارزش ذاتی انتقاد نیست، اما بیان انتقادات و پرداختن به مشکلات و آسیب‌ها در صورتی ارزش دارد که به‌موازات آن، حرکت در مسیر انقلاب هم استمرار پیدا کند. امروزه دشمن به دنبال ایجاد مشغولیت در جامعه انقلابی کشور است تا ضمن بدبین کردن افراد و تفرقه‌افکنی، وجهه دینی و اخلاقی علما و بزرگان جامعه را مخدوش و هر حرکت اعتقادی در این کشور را لوث کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تکلیف فراتر از سلیقه فردی است، افزود: در روایت علی بن ابراهیم از امام باقر (ع) آمده که ایشان فرمود اگر کسی تمام ثروت خود را در راه خدا صدقه کند، هرسال به حج برود، همه شب تا صبح عبادت کند و روزها هم روزه بگیرد ولی از امام زمان خود اطاعت نکند، طاعات این بنده هیچ ارزشی نزد پروردگار عالم ندارد. بیان این معارف به این خاطر است که متدینان از اتخاذ شیوه دین‌داری نظری و سلیقه‌ای اجتناب کنند و مبانی شرع مقدس را به متن زندگی خود بیاورند و در عمل به آن پایبند باشند زیرا اگر ماهیت انقلابی بودن و بسیجی بودن به‌طور عملی در زندگی ما متجلی باشد، آن گاه برکات دین‌داری واقعی شامل حال ما خواهد بود.

آیت‌الله علم‌الهدی در انتها ابراز امیدواری کرد: استکبار جهانی هیچ‌گاه تضمین نداده که فقط در یک زمینه خاص با ما دشمنی می‌کند، بلکه در همه عرصه‌ها از یک شایعه ناچیز در فضای مجازی و یک تهمت کم‌ارزش در شبکه‌های اجتماعی گرفته تا آسیب‌های بنیادین اقتصادی و معیشتی، همه مسائل را کنار هم قرار می‌دهد تا کیان انقلاب اسلامی را دچار خدشه و آسیب کند. در این عرصه، اخلاص شما، مایه اعتبار این نظام است و همه ما در برابر خون‌های پاک شهدا و ایثارگران مسئولیت داریم. از خداوند متعال می‌خواهیم که ماهیت شناسی نسبت به انقلاب و تکلیف شناسی نسبت به اسلام را به ما عنایت کند تا در قیامت، شرمنده شهدا و اولیای الهی نباشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha