یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مهدی رجایی نیا

حوزه/ مشاور مدیرحوزهای علمیه گفت: رونق بخشی به گردشگری یکی از سیاست های دولت است که باید در زمینه عفاف و حجاب در گردشگری برنامه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رجایی نیا در جلسه هم اندیشی دبیران ستادهای راهبری حوزه های علمیه که در اردوگاه فاطمة الزهرا سلام الله علیها در شهرستان کهک برگزار شد، ابراز داشت: بحث انقلاب اسلامی در حقیقت مقدمه ای بر ظهور حضرت ولی عصر (عج) خواهد بود، لذا می طلبد حوزویان در جهت اصلاح جامعه با پیروی از انبیای الهی حرکت کنند.

دستیار ویژه مدیر حوزه های علمیه، در ادامه در خصوص فعالیت های ستادهای راهبری حوزه های علمیه، خاطرنشان ساخت: باید از توانمندی طلاب در قالب ستادهای راهبری به نحو احسن استفاده شود، چرا که ستادهای راهبری کار جهادی انجام می‌دهند، بدون آنکه ساختار رسمی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا، گفت: باید در ستادهای راهبری مراقبت صورت بگیرد تا خطایی سر نزند و بحث اخلاص و روحیه جهادی حاکم باشد، چرا که اثر بخشی زمانی است که با هوای نفس، یأس و ناامیدی همراه نباشد.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به این که در ستادهای راهبری مراکز و نهادهایی با عنوان اشخاص حقوقی حضور دارند، بحث سیاست زدگی نباید بر آنها حاکم باشد، بلکه بحث توانمندی مطرح است، لذا با بهره گیری از عناصر حقیقی و حقوقی که ترکیبی از تجربه ها را شامل می شود، ویژگی مثبتی برای ستادها بشمار می رود، استفاده کرد.

مشاور مدیر حوزه های علمیه، گفت: ما باید با شناسایی ظرفیت های حوزه های علمیه خواهران و برادران از آنها استفاده کنیم و این ظرفیت ها در عرصه تولید محتوا با بحث نوآوری و عنصر خلاقیت همراه باشد تا مباحث دینی موجود در تعالیم اسلامی متناسب با نیاز روز استخراج و متناسب سازی شوند، لذا این امر نیازمندمتخصصین و افراد توانمند است.

وی، توجه به بحث تربیت مبلغ در عرصه تبلیغ تخصصی را امری مهم دانست و ابراز داشت: همه الگو های عملیاتی ستاد راهبری باید مبتنی بر مسجد محوری خانواده محوری و دین مبین اسلام با برنامه های فرهنگی در نظر گرفته شود و نیاز است نقش آفرینی خواهران در ستادها تبیین شود، لذا باید قوانین مطابق با این موارد اصلاح شود.

دستیار ویژه مدیر حوزه های علمیه گفت: با توجه به ظرفیت عظیم حوزه های علمیه و مساجد و از جهت پراکندگی آنها در سراسر کشور؛ می توان با استفاده از ظرفیت آنان نقش آفرینی خوبی داشته باشیم چرا که جامعه ما دینی و مذهبی است و نباید در بحث شهر سازی توجه به مباحث دینی فراموش شود.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا در بیان نظام خانواده، تاکید کرد: باید با زبان روز در عرصه نظام خانواده محتوا ها تولید و افراد متخصص برای جامعه هدف مهیا شوند.

وی، توجه به کار فرهنگی در سایت های گردشگری و ارایه آموزش ها در تبلیغ عمومی و تبلیغ تخصصی را امری مهم خواند و خاطرنشان ساخت: در بحث رونق بخشی به گردشگری که یکی از سیاست دولت است، باید در زمینه عفاف و حجاب در گردشگری برنامه داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha