سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
شورا

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: گفتمان سازی راهکاری موثر برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان که در دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان برگزار شد، اظهار داشت: از سالیان پیش تعدادی از دستگاه‌ها برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف مشخص شدند که بحث ترویج این فرهنگ را انجام دهند که اگر به وظایف خود در طول این سال‌ها توجه می‌کردند امروز مشکلات کمتر بود.

وی افزود: برای ترویج بهتر فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه لازم است تا کارگروه زیست عفیفانه، زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی با حضور دستگاه‌های مرتبط تشکیل و برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف مصوباتی را داشته باشند که این مصوبات در شورای فرهنگ عمومی تصویب و اجرایی شود.

امام جمعه خرم آباد خاطر نشان کرد: مباحث فرهنگی در دانشگاه‌ها باید به گفتمان تبدیل شود و حضور دانشجویان در دانشگاها لازم است که با موازین شرعی و اسلامی همراه باشد، چرا که دانشگاه به عنوان یک مکان مقدس نیاز است تا در آن رعایت حجاب و عفاف و ارزشش حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها با گفتمان سازی ترویج پیدا کند، مطرح کرد: اساتید بسیجی و انجمن‌های اسلامی و نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها به این امر مهم به صورت ویژه توجه کنند.

وی یادآور شد: دانشگاه‌ها لازم است تا برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف تلاش کنند و دانشجویان نیز با ظاهری مناسب و در خور شأن دانشگاه اسلامی در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند، البته برای تحقق این مهم باید کار فرهنگی انجام داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha