دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت الاسلام سید عباس سیدنژاد

حوزه/ دبیر ستاد راهبری عفاف و حجاب حوزه های علمیه گفت: در راستای نظام مند بودن فرهنگ تبلیغ در عرصه آسیب های اجتماعی، برنامه ۵ ساله شیوه نامه اجرایی عفاف و حجاب تدوین شده است که ۲۱ تیر ماه سال جاری رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید عباس سیدنژاد، دبیر ستاد راهبری عفاف و حجاب حوزه های علمیه در جلسه هم اندیشی دبیران ستادهای راهبری که در اردوگاه فاطمه الزهرا سلام الله علیها شهرستان کهک برگزار شد، ابراز داشت: ستاد عفاف و حجاب اولین ستاد حوزه علمیه است که تشکیل شد و اولین اقدام آن معرفی نماینده از طرف حوزه علمیه خواهران بود و اعضای حقیقی آن از فعالان حوزه عفاف و حجاب هستند.

وی در ادامه گفت: دوره‌های آموزشی در بیش از ۱۷ استان به همت حوزه های علمیه برادران و حوزه خواهران در جهت عفاف و حجاب انجام می گیرد که نیاز است رشته جدیدی در زمینه عفاف و حجاب بصورت تخصصی به همت حوزه خواهران انجام گیرد.

دبیر ستاد راهبری عفاف و حجاب حوزه های علمیه با ترسیمی از وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور ابراز داشت: وضعیت حجاب خیلی بی سر و سامان هست و این چند ماه بدترین دوران حجاب در کشور می باشد و فشار اقتصادی حاکم بر جامعه مزید بر علت شده است و در این امر چندین جلسه برگزار شده و معمولا جلسات به سمت کلی گویی می باشد، امیدواریم با تصمیم گیری های جدید دولت در زمینه عفاف و حجاب جلوی قبح شکنی ها گرفته شود.

وی گفت: ما در عرصه رسانه فرصت حضور در شبکه های اجتماعی را از دست داده ایم که نیاز است در فرهنگ سازی این امر مهم حضور جدی تری داشته باشیم که متاسفانه در دولت قبل شبکه های اجتماعی بشکل افسارگسیخته رها شده بودند که به این سبک با سیاست طنز و جنسیت در فضای مجازی اقتصاد مریض را لاپوشانی می کرد.

حجت الاسلام سیدنژاد با بیان این که چالش‌های درگیری فیزیکی در همین امر پوشش در خانواده‌های مذهبی با چالش حجاب روبرو هستند، ابراز داشت: علت های مختلف در جامعه باعث به وجود آمدن چنین بی حجابی در جامعه شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در راستای نظام مند بودن فرهنگ تبلیغ در عرصه آسیب های اجتماعی، برنامه ۵ ساله شیوه نامه اجرایی عفاف و حجاب تدوین شده است که ۲۱ تیر ماه سال جاری رونمایی خواهد شد.

دبیر ستاد راهبری عفاف و حجاب حوزه های علمیه کناره گیری خانواده های دینی از فضا های اجتماعی را مزید برعلت بی بندباری در جامعه دانست و خاطرنشان ساخت: متاسفانه امروزه شاهد برگزاری تئاتر های جنسی در شهرهای کشور هستیم که مایه شرمساری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha