سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ جلسه هم اندیشی دبیران ستادهای راهبردی حوزه در روستای خاوه

حوزه/ باید در زمینه تبیین معارف الهی و اسلامی در جامعه به ادبیات و نیاز روز توجه داشته باشیم و فعالیت ها را با راهکارهای برآمده از آموزه های اسلامی انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر یاسی در جلسه هم اندیشی دبیران ستادهای راهبری حوزه های علمیه که در اردوگاه فاطمة الزهرا سلام الله علیها شهرستان کهک برگزار شد، گفت: محوریت کارهای تشکیلاتی در عرصه عمل، باید اصل بر پذیرش و آموزش این جنس کارها بوده و هدف ها برنامه ریزی شده باشند.

معاون برنامه‌ریزی و ارزیابی مرکز خدمات حوزه های علمیه در ادامه افزود: در حوزه علمیه خواهران، ظرفیت ساختاری و زمینه های فرهنگی اجتماعی سازمانی برای ورود به عرصه کنشگری به برخی دلایل فراهم‌تر است.

دکتر یاسی، گفت: نظام آموزشی حوزه علمیه خواهران به دیگر نظامات آموزشی نزدیکتر است و مخاطب خاص را به دلیل اقتضائات جنسیتی و اجتماعی بیشتر خواهد داشت.

وی، ادامه داد: در مجموعه حوزه علمیه خواهران، اشتراکاتی در باب ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در زمینه های فرهنگی و ساختاری وجود دارد که این زمینه بالقوه و فعالتر شدن حوزه خواهر در زمینه رویکردها و تحول در جامعه خواهد بود.

یاسی تصریح کرد: اگر مناسبت های فرهنگی در رابطه هم افزا با نهاد های همسو خوب راهبری نشود، مطمئن باشید که کار ابتر خواهد ماند و ساختارهای تو در تو در اجرایی شدن آن آسیب خواهند دید.

وی در پایان با بیان این که در راهبری جامعه در جهت نهادینه سازی تعالیم اسلامی باید نگاه ما به افق باشد، خاطر نشان ساخت: باید در زمینه تبیین معارف الهی و اسلامی در جامعه به ادبیات و نیاز روز توجه داشته باشیم و فعالیت ها را با راهکارهای برآمده از آموزه های اسلامی انجام دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha