چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تبلیغ دین

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: آنچه باعث می شود رزمنده‌ای وارد میدان جنگ شود، فهم عمیق او از دین مبین اسلام است که ایجاد این فهم عمیق در دین برای مردم جامعه بر عهده روحانیت و علما می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، وحیده محمدلو، امروز در مراسمی که در مدرسه علمیه الزهرا(س) خوی برگزار شد با بیان این که اگر در اهمیت تبلیغ دین به دنبال دستورات خداوند باشیم، آیه " نفر " حجت را برای ما تمام می‌کند، اظهار داشت: خداوند متعال اهمیت تفقه در دین و بُعد تبلیغ دین را همانند ارزش کار مجاهدان میدان جنگ، دارای اهمیت بیان می‌کند.

وی ادامه داد: حتی در روایات اهل بیت ارزش کار مبلغان دین، بالاتر از ارزش کار مجاهدان میدان جنگ است و روایت "مداد العلماء افضل من دماء الشهدا" نیز نمونه‌ای از این روایات است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد: آنچه که باعث می‌شود رزمنده‌ای وارد میدان جنگ شود، همین فهم عمیق او از دین مبین اسلام است، که ایجاد این فهم عمیق در دین برای مردم جامعه بر عهده روحانیت و علما می‌باشد.

وی افزود: باتوجه به شبهات گسترده و فراوانی که فضای مجازیِ تحت سیطره دشمن در حال انتشار آن می‌باشد، لازم است طلاب حوزه‌های علمیه به صورت جهادی وارد میدان تبلیغ دینی شوند و همین جاست که اهمیت جذب و پذیرش در حوزه‌های علمیه دارای اهمیت می‌شود.

محمدلو گفت: اینکه همت کنیم تعداد طلبه‌های بیشتری به خصوص از میان جوانان انقلابی خواهر و برادر دغدغه‌مند، از مناطق مختلف شهر و روستا جذب حوزه‌های علمیه شوند، باعث می‌شود ضمن یادگیری معارف دین، همین طلاب در سطح منطقه خودشان معارف الهی را به صورت گسترده نشر خواهند داد.

وی اضافه کرد: برای تاثیرگذاری امر تبلیغ، تهذیب، توجه به خودساختگی برای طلاب لازم و ضروری است و باید در کنار آنکه معارف دین را عمیقا یاد می‌گیرند، خودشان نیز عامل بدان باشند تا سخنانشان در جامعه تاثیر گذار باشد، موضوعی که قرآن هم به عالمان دین این مسئله را تذکر می‌دهد.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha