پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی پروانه، مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثـه‌ مقام معظم رهبری

حوزه / اولین نشست هم‌اندیشی روحانیون معین، و معینه‌های کاروان‌های حج تمتع در مکه مکرمه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام علی پروانه، مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثـه‌ مقام معظم رهبری، ظهر امروز در اولین نشست روحانیون معین و معینه‌های کاروان‌های حج تمتع که در مکه مکرمه برگزار شد، اظهار داشت: سفر حج، سفری به خانه خدا و زیارت مزار مطهر نبی اکرم(ص)، دیدار از تاریخ صدر اسلام و قبرستان مظلوم بقیع و نیز کوچههایی که خاطرات تلخ و شیرین صدر اسلام در آن نهفته است، می‌باشد.

وی با بیان اینکه لازم است از این ظرفیت برای توسعه اسلام و وحدت مسلمین استفاده کرد، گفت: حج نماد وحدت و برادری و برابری است که در قالب آن مردم از کشورها و فرقه‌های مختلف اسلامی در کنار هم به انجام مراسم مذهبی می‌پردازند و لذا این گردهمایی بهترین فرصت برای ذلیل کردن نفس سرکش انسان‌هاست، هر چند که راه سختی برای رسیدن به این مقاصد در پیش است.

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثـه‌ مقام معظم رهبری تصریح کرد: خداوند در موسم حج با انواع سختی‌ها و دوری از سرزمین، انسان‌ها را مورد آزمایش قرار می‌دهد و بنده واقعی در ایام حج با سربلندی از این امتحان الهی بیرون خواهد آمد.

حجت الاسلام پروانه با تاکید بر لزوم اهتمام به نماز جماعت در مسجدالحرام و مساجد اطراف محل سکونت زائران، گفت: ما در کشور عربستان ملزم به رعایت قوانین اینجا هستیم و زمانی که زائران محرم در صحن حضور پیدا می‌کنند، با آرامش و طمانینه اعمال را انجام دهند.

در ادامه حجت الاسلام حاجی‌ابراهیمی، مدیر برنامه و محصولات فرهنگی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در این نشست اظهار داشت: محافل انس و معرفت، دعای کمیل و ندبه، نماد و تابلوی فعالیت‌های بعثه مقام معظم رهبری است و روحانیون و زائران کاروان با حضور پررنگ خود به عظمت این برنامه‌ها رنگ دیگری خواهند بخشید.

نشست هم‌اندیشی روحانیون معین کاروان‌های حج تمتع برگزار شد

نشست هم‌اندیشی روحانیون معین کاروان‌های حج تمتع برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha