یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
زر

حوزه / مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت کشور از اعزام ۳۹ هزار و ۵۴۰ نفر در قالب ۲۰۸ کاروان به سرزمین وحی خبر داد.

وحید اسکندری، مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، از اعزام ۳۹ هزار و ۵۴۰ نفر در قالب ۲۰۸ کاروان به سرزمین وحی خبر داد و اظهار داشت: ۴۲ هتل در مکه و مدینه برای خدمت رسانی زائرین حج تمتع پیش بینی شده و به ازای هر ۴۰۰ نفر یک پزشک و به طور کلی ۹۵ پزشک آماده خدمت رسانی به زائران خواهند بود.

وی با بیان اینکه زائرین امسال هیچگونه دغدغه‌ای نسبت به درمان در سفر حج تمتع نباید داشته باشند، افزود: علاوه بر خدمات درمانی، در مرکز پزشکی، مکه مکرمه نیز ۱۲۳ پزشک خدمات تخصصی درمانی را به زائرین ارائه خواهند نمود.

مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت کشور، با اشاره به آغاز پرواز حج تمتع امسال از امروز، خاطر نشان کرد: برگشت آخرین پرواز حاجیان ایرانی از سرزمین وحی در آخرین روز ذی الحجه می‌باشد.

اسکندری با بیان اینکه پروازهای حجاج به عربستان به مدت ۲۲ روز، با روزانه ۲۲ صوتی پرواز انجام خواهد شد، مطرح کرد: برگشت زائران از سفر حج به داخل ایران با روزانه ۱۲ صوتی پرواز و به مدت ۱۷ روز خواهد بود.

وی به کاهش ۴۵ درصدی اعزام زائران حج امسال به عربستان نسبت به دوره‌های قبلی اشاره کرد و گفت: دوره قبل ۸۶ هزار زائر از ایران به حج تمتع اعزام شدند.

مدیر کل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت، عدم اعزام سنین ۶۵ سال به بالا را مهمترین محدودیت حج تمتع امسال عنوان کرد و یادآور شد: اینگونه افراد سال آینده به حج تمتع اعزام خواهند شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha