چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 1029704
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵
حرم امام

حوزه/خادم حرم امام رضا(ع) با بیان اینکه اگر بحث امامت و ولایت در جامعه ساری و جاری گردد، هیچ اختلافی در جامعه پیش نمی‌آید، گفت: این که آمار طلاق در چند سال گذشته بیشتر شده، ریشه درعدم توجه به ولایت دارد و لذا اگر بحث ولایت و ولایت پذیری در جامعه نهادینه شود، آمار طلاق هم به صفر نزدیک خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام رسول یاسینی خادم حرم علی بن موسی الرضا(ع) امروز در قالب کاروان «زیر سایه خورشید» در مدیریت حوزه علمیه گیلان، اظهار داشت: شاکر این هستیم که مردم شریف ایران قدردان این پرچم هستند و در هر جایی که با این پرچم وارد شدیم، سعی کردیم که معارف رضوی را بشناسانیم، چرا که مردم با معارف رضوی آشنایی زیادی ندارند.

وی با اشاره به اینکه رساله ذهبیّه امام رضا(ع) یکی از آن مواردی است که خیلی‌ها با آن آشنا نیستند، گفت: زمانی که مأمون مریض بود و امام رساله‌ای به مأمون داد و مأمون به توصیه‌هایی که در رساله آمده بود عمل کرد و از مریضی شفا یافت و بعد از گرفتن شفا، دستور داد که این رساله را با طلا بنویسند و لذا در نهایت به رساله ذهبیّه معروف شد.

حجت الاسلام یاسینی با تاکید بر اهمیت زیارت حرم امام رضا(ع)، یادآور شد: امام جواد(ع) فرمودند: هر کس قبر پدرم را در طوس زیارت کند، خدای متعال گناهان گذشته و آینده او را می‌آمرزد و برای وی، تا وقتی که پروردگار حسابرسی خلایق را به پایان برساند، منبری در مقابل منبر رسول خدا(ص)، قرار می‌دهد.

خادم حرم امام رضا(ع) با بیان اینکه اگر بحث امامت و ولایت در جامعه ساری و جاری گردد، هیچ اختلافی در جامعه پیش نمی‌آید، مطرح کرد: این که آمار طلاق در چند سال گذشته بیشتر شده، ریشه در عدم توجه  ولایت دارد و لذا اگر بحث ولایت و ولایت پذیری در جامعه نهادینه شود، آمار طلاق هم به صفر نزدیک خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای ۶۸ برنامه کاروان زیر سایه خورشید در استان گیلان در قالب پرچم گردانی، دیدارهای مردمی کاروان‌های زیر سایه خورشید و استقبال مردمی، عیادت بیماران، حضور در بقاع متبرکه، گفت: تمام این برنامه‌ها به همت تشکل‌های مردمی و با هماهنگی و همت طیف وسیعی از جوانان موسسه خادمان حضرت رضا(ع) در شهرستان انجام شد که خروجی و کارکردهای فرهنگی مذهبی مهمی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha