جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نیکزاد، دبیرستاد همکاریها

حوزه/ مشاور وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: کار جذب ۳ هزار طلبه وظیفه برای کمک به کادر آموزشی و پرورشی مدارس‌ کلید خورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام حمید نیکزاد، مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش، روز گذشته در نشست کمیته همکاری‌های استان همدان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیر حوزه علمیه، ائمه جمعه و مدیران آموزش و پرورش استان برگزار شد، همدان‌ را مهد تمدن ایران اسلامی دانست و اظهار داشت: اگر بخواهیم ساحت‌های ششگانه سند تحول بنیادین را مصداقی شرح دهیم، باید اذعان نمود که همه آنها مصداق‌های عینی تعلیم و تربیت بر آمده از مکتب‌ نورانی اسلام است که سند تحول‌ بنیادین در پی تحقق آن می‌باشد.

وی با اشاره به حضور شخصیت‌های تاریخ ساز در همدان‌ همانند بابا طاهر، بوعلی، ملا حسین قلی همدانی و آیت الله آخوند(ره)، مطرح کرد: گل سر سبد شخصیت‌های معاصر را نیز باید مرجع بصیر و انقلابی آیت الله العظمی نوری همدانی و سرداران بزرگی چون شهید همدانی‌ها دانست که‌ درس ایثار، شهادت، شهامت و رشادت را در مکتب نورانی امام خمینی(ره) آموختند و در عصر رهبری مقام معظم رهبری، به نسل جوان و نوجوان ما تدریس کردند، تا شاهد رشادت‌های شهیدانی چون حججی‌ها باشیم.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حوزه و روحانیت همواره در پی تحقق تربیت شش ساحتی بوده‌اند، گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند "همه باید به آموزش و پرورش کمک کنند"، بنابراین تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بدون همکاری و همراهی دستگاه‌های دیگر امکان پذیر نیست، البته در این خصوص نقش حوزه‌های علمیه بیش از دیگر نهادها تاثیرگذار است.

وی ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌ها و همدلی‌های فرهنگیان و حوزویان همدان، یادآور شد: فعالیت‌های همکاری‌ها در همدان از جایگاه قابل قبولی برخوردار است و نقش بی‌بدیل شخصیت ممتازی چون‌ آیت‌الله موسوی اصفهانی، که‌ با ایثار و بر اساس دستور آیه مبارکه "نفر" از سالیان گذشته‌ به‌ این‌ دیار هجرت کرده‌اند و حضور و همراهی نماینده ولی فقیه در استان، باعث رونق و روند صعودی همکاری‌ها در این استان شده‌ است.

حجت الاسلام نیکزاد با تاکید بر نگاه تحولی به همکاری‌ها در دوره جدید، خاطرنشان کرد: مدیر حوزه‌های علمیه و وزیر آموزش و پرورش به‌ منظور هم‌افزایی و توسعه‌ برنامه‌ها جهت‌ تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و نیز نگاه تبیینی به‌ آسیب‌های اجتماعی و فرصت‌های به وجود آمده و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود، اقدام به باز بینی برنامه پنج‌ساله کردند که‌ این‌ مهم هم اکنون‌ مراحل‌ نهایی خود را طی می‌کند و نهایت در نشست فصلی شورای سیاست گذاری مصوب‌ و برای سال تحصیلی جدید ابلاغ خواهد شد.

وی با اینکه البته اجرایی شدن برنامه‌ها نیازمند حمایت مالی مناسب است، عنوان کرد: باید فرصت دولت سیزدهم و نگاه راهبردی وزیر آموزش و پرورش را به‌ برنامه‌های ارزشی غنیمت شمرد و در این خصوص دبیر ستاد همه تلاش‌ خود را برای جذب اعتبارات لازم به کار خواهد گرفت.

عضو شورای معاونین حوزه‌های علمیه، نمونه موفق همکاری‌ها را طرح موفق امین با حضور بیش از ده هزار طلبه در کشور دانست و یادآور شد: البته باید برای اثر گذاری بیشتر، لازم است که حوزویان و معلمان، همکاری‌ها را به سمت توانمند سازی برای حضور مؤثر در بدنه آموزش و پرورش سوق دهند که این مهم از طریق دانشگاه فرهنگیان و مرکز تربیت مبلغ معلم در حال اجراست و امیدواریم ثمرات خوبی به همراه داشته‌ باشد.

وی با بیان اینکه استقبال آموزش و پرورش از همکاری حوزه را باید در جذب‌ سرباز طلبه‌ها دید، گفت: خوشبختانه این طرح در سالیان اخیر جواب داده و امسال نیز کار جذب ۳ هزار طلبه وظیفه برای کمک به کادر آموزشی و پرورشی مدارس‌ کلید خورده است.

وی با تقدیر از رهنمودهای نماینده ولی فقیه در همدان‌ و مدیر حوزه علمیه استان، خاطر نشان کرد: در این نشست دغدغه‌های مدیران و روحانیون و ائمه‌ محترم جمعه‌ را در کار گروه‌های ستادی بررسی خواهیم کرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش خواستار توجه‌ ائمه جمعه و فرهنگیان به فرهنگ‌سازی وصیت شهدای انقلاب اسلامی در نسل نوجوان شد و گفت: خوب است که برای تبیین عظمت‌های انقلاب اسلامی محتوای وصیت شهدا را در قالب‌های جذاب آموزشی و پرورشی و نیز کلیپ‌های کوتاه تهیه نمائیم.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha