شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تفاهم نامه

حوزه/ تفاهم‌نامه جدید حوزه علمیه خراسان با جمعیت هلال احمر کشور با حضور مدیر این حوزه و نماینده ولی فقیه در این نهاد امضا شد.

به‌ گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، تفاهم‌نامه جدید همکاری میان حوزه علمیه خراسان با جمعیت هلال احمر کشور با حضور حجج اسلام و المسلمین سیدمصباح عاملی، مدیر این حوزه و معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران امضا شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد عیسی‌نژاد، معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان در این مراسم با اشاره به تفاهم‌نامه گذشته که به راه‌اندازی کانون‌ها و برنامه‌های مشترکی منجر شد، رویکرد تفاهم‌نامه جدید را بر اساس مأموریت‌های جهادی حوزه علمیه خراسان دانست.

وی به تاریخچه حوزه کهن خراسان اشاره کرد که در طول تاریخ تأثیرگذار بوده و بعضی از علوم به‌ویژه در دانش‌های شیعی، مدیون تربیت‌یافتگان این حوزه علمیه است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان از انتصاب شورای عالی، دبیر و مدیریت این حوزه با حکم رهبر معظم انقلاب و فعالیت‌های تحولی در ۶ سال گذشته سخن گفت و ادامه داد: به‌طور مثال فعالیت هیئت‌های اندیشه‌ورز و قرارگاه‌های علمی و نیز توجه کمی و کیفی بیشتر به مباحث قرآنی، سیاسی و... از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

حجت‌الاسلام عیسی‌نژاد به اهتمام تولید فکر و معرفت با حرکت‌های تحولی حوزه علمیه خراسان در فصل جدید فعالیت‌های این حوزه پرداخت و یادآور شد: یکی از رسالت‌های حوزه علمیه در عرصه خدمات اجتماعی است که می‌توان در این زمینه به همکاری با هلال احمر اشاره کرد.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام اسدالله اسدی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز با اشاره به اینکه براساس تفاهم‌نامه جدید، پیشنهاد شده که در هر گروه یک روحانی امدادی حضور داشته باشد، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر دارای جوانان مؤمن، انقلابی و ایثارگری است که بی‌ادعا امدادرسانی می‌کنند.

وی افزود: روحانیان مایه افتخار و محبوب جوانان به‌ویژه امدادگران هلال احمر هستند و از معنویت آنان بهره زیادی برده می‌شود.

حجت‌الاسلام اسدی ابراز امیدواری کرد که این رویکرد جهادی در دوره جدید همکاری بیش از پیش مؤثر و عملیاتی شود.

گفتنی است، معاونان حاضر در این جلسه نیز درباره فعالیت‌های علمی و پایان‌نامه‌نویسی بر اساس مسائل روز جامعه، قرارگاه‌های علمی با رویکرد به نیازهای درون حوزه و هیئت‌های اندیشه‌ورز با نگاه پاسخ‌گویی به اجتماع، نظام و بین‌الملل، حضور ویژه روحانیت در هلال احمر و جایگاه تأثیرگذاری طلاب عضو این جمعیت، گفتمان‌سازی، جریان‌سازی، اندیشه و... مطالبی را بیان کردند.

این تفاهم‌نامه پس از پایان یافتن زمان تفاهم‌نامه قبلی که به مدت سه سال منعقد شده بود، با رویکرد جدید نسبت به فعالیت گروه‌های جهادی حوزه علمیه خراسان، میان این دو نهاد امضا شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha