شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
معزی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: هلال احمر بهترین عرصه برای آموزش و خدمت‌رسانی است که طلاب جوان می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند.

به‌گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین معزی در نشست امضای تفاهم‌نامه میان حوزه علمیه خراسان و این جمعیت به اهمیت ارتباط میان هلال احمر و طلاب جوان اشاره و خاطرنشان کرد: هلال احمر بهترین عرصه برای آموزش و خدمت‌رسانی است که طلاب جوان می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه هلال احمر، جمعیتی مردمی با مسئولیت حقوق بشردوستانه است، اظهار کرد: هلال احمر ایران نقش اول امدادرسانی در حوادث را ایفا می‌کند و حضور داوطلبان و خیران علمی، فکری، عملیاتی و... را در این امدادرسانی شاهدیم.

حجت الاسلام و المسلمین معزی با مردم و در کنار مردم بودن را کاری اثرگذار برشمرد و بر لزوم وسعت ارتباطات میان حوزویان جوان و هلال احمر تأکید کرد و گفت: در کنار منبر، نوشتن و جلسات، تأثیر تبلیغی خدمات اجتماعی طلاب، به‌ویژه در امدادرسانی های هلال احمر بسیار زیاد است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حضور علمی و فکری طلاب علوم دینی را نیز از دیگر کارهایی عنوان کرد که می‌تواند در عرصه هلال احمر نیز تأثیرگذار و ایفاگر نقش باشد.

وی همچنین با اشاره به روزهای شیوع بیماری کرونا، گفت: طلاب، افرادی پیشتاز در کمک به بیماران و جریان مقابله با این بیماری به‌ویژه در مکان‌ها و موقعیت‌های حساس بودند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افزود: طلاب در ابتدای موضوع کرونا بحث غسل و تجهیز اموات را به عهده گرفتند، در حالی که دیگران از این امر دوری می‌کردند.

وی همچنین به موضوع جهاد تبیین اشاره کرد که می‌بایست با توجه به هجمه دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی دراین‌باره اهتمام داشت.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha