سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: نمی توان به پیشرفت جامعه ای بدون در نظر گرفتن زنان آن جامعه، فکر کرد.

خانم هدی انصاری، استاد مدرسه علمیه خواهران امام حسین(علیه السلام) چالوس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ساری، با تأکید بر نقش حوزه های علمیه در تربیت بانوان، گفت: یکی از مؤلفه های مهم در پیروزی و یا شکست در میادین فرهنگی و اقتصادی هر ملتی، بانوان آن ملت است.

استاد مدرسه علمیه خواهران امام حسین(علیه السلام) چالوس ادامه داد: حوزه های علمیه خواهران با کمک ابزارهایی مانند تهذیب، تحصیل و پژوهش، بانوان فرهیخته ای را تربیت کرده و به جوامع بشری تحویل داده، یک بانوی طلبه با ملاک قراردادن پژوهش هیچ مطلبی را کورکورانه نمی پذیرد و در پی پذیرش محققانه است، لذا در پی فلسفه مسائل وجودی زندگی خویش است و دائما در پی جواب به این سؤالات اساسی است.

انصاری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره حوزه های علمیه خواهران، بیان کرد: معظم له فرمودند حوزه های علمیه خواهران پدیده عظیمی است؛ زیرا نمی توان به پیشرفت جامعه ای بدون در نظر گرفتن زنان آن جامعه، فکر کرد. حوزه های علمیه خواهران پذیرای حضور گرم دختران و بانوان این سرزمین در سال تحصیلی جدید است.

وی ادامه داد: فرد با اندیشه های عمیق، برنامه ای مدون برای زندگی خود چیده و سعی می کند بر مدار آن حرکت کند و دائما خود را با این مقیاس می سنجد، اگر چنین فردی با این تفکر ناب به عرصه جامعه و نقش های مختلف ورود پیدا کند، در تمامی مراحل و مشاغل به بهترین نحو نقش آفرینی خواهد کرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha