پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 1031812
۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
فنون مطالعه

حوزه/ مدارس علمیه خواهران اصفهان کارگاه راهبردهای مطالعه وبرنامه ریزی در امتحانات را برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محمد صادق عباسی آغوی، در کارگاه راهبردهای مطالعه وبرنامه ریزی در امتحانات حوزه علمیه خواهران اصفهان، با اشاره به زمان امتحانات و مفهومی و دشوار بودن دروس حوزوی که روش متفاوتی را برای مطالعه می‌طلبد، اظهار داشت: آزمون نهایی یک فرآیند است که برای اجرای آن باید چند گام ارزیابی، روش مطالعه و شیوه تمرکز را طی نمود.

وی ادامه داد: جهت ارزیابی باید خود شناسی داشته باشیم که چه میزان برای مطالعه آن کتاب زمان لازم داریم و مشخص نماییم که محتوای کتب تخصصی یا عمومی است و با توجه به آن، سرعت مطالعه را مشخص کنیم.

حجت الاسلام عباسی اظهار کرد: برای اندازه گیری سرعت مطالعه لازم است تا در فاصله زمانی ده دقیقه، کتاب مد نظر را با فهم کامل مطالعه کرده و تعداد صفحات مطالعه شده را در ۵ ضرب کنید، سپس عدد به دست آمده سرعت مطالعه علمی شخص خواهد بود.

وی در زمینه راهبردهای مطالعه گفت: شیوه منسجم مطالعه شامل، مقدمه، فرآیند اجرا و نتیجه است و در مطالعه تخصصی ساده، ابتدا پیش خوانی، سپس دقیق خوانی و در آخر مرور ذهنی لازم است، اما در مطالعه تخصصی پیشرفته که دشوارترین نوع مطالعه است، باید مطلب با درک بالا مطالعه شود و نقاط ابهام مشخص و نوشته شود و از جزوه استاد یا شرح کتاب مطالعه شود و در نهایت آنچه از روی شرح یا جزوه مطالعه کردید را در ذهن مرور و سپس به کتاب اصلی مراجعه و متن را مجدد مطالعه و در ذهن مرور کنید.

گفتنی است، کارگاه دو روزه با موضوع «راهبردهای مطالعه و برنامه ریزی در امتحانات» توسط کانون پژوهشی صدرا شامل مدارس علمیه خواهران زهرای مرضیه اصفهان، کوثر تیران، صالحات فولادشهر، الزهرا دهاقان روزهای چهارم و پنجم تیر به صورت برخط برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha