جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام پروانه

 حوزه / مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثـه‌ مقام معظم رهبری گفت: سفر به سرزمین وحی قابل وصف نیست و تنها افرادی می‌توانند آن را درک کنند که این سفر را تجربه کرده‌ باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام علی پروانه مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثـه‌ مقام معظم رهبری ظهر امروز در جمع زائران خانه خدا در مکه مکرمه، اظهار داشت: سفر حج آثار مختلفی دارد که اگر افراد به آن‌ها دست یابند سعادتمند می‌شوند.

حجت الاسلام پروانه افزود: مهم‌ترین این آثار که در آیات قرآن کریم نیز به آن اشاره شده، تقوا و ذکر خدا است که با آن‌ها می‌توان از لحظات به بهترین حالت بهره‌برداری کرد.

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثـه‌ مقام معظم رهبری تصریح کرد: بهترین توشه این سفر، تقوا است، چرا که تقوا حفظ ریشه‌ها و رشته‌ها با ذات اقدس الهی است و به وسیله آن می‌توانیم به مقام عبودیت و بندگی دست پیدا و براساس آن زندگی کنیم.

وی با بیان اینکه ذکر خدا دیگر توشه این سفر معنوی است، گفت: اگر به درستی از آن بهره‌برداری کنیم، می‌توانیم به تمامی فضائل اخلاقی دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام پروانه اظهار کرد: در این سفر به عنوان فرصتی ناب و ماندگار لازم است زائران سرزمین وحی برای اینکه از این سفر به درستی بهره ببرند، تلاش کنند تا تمام مراحل سفر با یاد خدا طی کنند.

وی با اشاره به اینکه میلیون‌ها زائر بیت الله الحرام خود را آماده می‌کنند تا با اجابت ملکوتی با ندای «لبیک اللهم لبیک» خود را از تعلقات مادی دور کنند، اظهار داشت: در این سفر معنوی و روحانی با تلاوت کلام الهی در خانه خدا و در جوار حرم رسول اکرم(ص)، لازم است که تلاش کنند کوله باری از حالات معنوی و عرفانی را برای خانواده و نزدیکان خود به ارمغان بیاورند.

وی ادامه داد: شرط بهره‌گیری درست از فرصت‌های ناب این سفر معنوی، توبه و اظهار ندامت حقیقی بر آستان الهی است.

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثـه‌ مقام معظم رهبری گفت: سفر به سرزمین وحی قابل وصف نیست و تنها افرادی می‌توانند آن را درک کنند که این سفر را تجربه کرده باشند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha