یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ماموستا عبدالسلام کریمی

حوزه/ ماموستا عبدالسلام کریمی با تاکید بر این که اسلام حول محور علم، فرهنگ و دانش می چرخد، گفت: در ایران شهروند درجه یک و ۲ و تفاوت بین اقوام و مذاهب وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا عبدالسلام کریمی، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان اظهار داشت: اسلام برخلاف آنچه که غربی و آمریکایی ها بیان می کنند عاری از خشونت است، زیرا این آیین همواره حول محور علم، فرهنگ و دانش می چرخد.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: مبانی و دستورات اسلامی همگی بر اساس اصول علمی است و هرگز این آیین با شمشیر و زور به دنبال اثبات خود نبوده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب اسلامی با درایت ویژه ای که دارند هر سال را به صورت بسیار هوشمندانه و حکیمانه ای نامگذاری می کنند، بنابراین ما هم باید رهنمودهای ایشان را نصب العین قرار دهیم.

ماموستا کریمی یادآور شد: اگر به دنبال تولید و درآمدزایی واقعی هستیم باید تولید و فناوری را با هم ترکیب کنیم و اینگونه است که می توان در بازارهای منطقه ای بین المللی حضوری تاثیرگذار داشته باشیم.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به اینکه تلاش برای برون رفت از مشکلات امروزه به نوعی جهاد محسوب می شود، گفت: برای اینکه افراطی گری دینی در جامعه از بین برود باید علوم و دانش خود را به روز کنیم.

وی ادامه داد: باید وحدت و یکی بودن برادران شیعه و سنی به معنای واقعی و البته عملی در جامعه نمود داشته باشد و از نیروهای متعهد و متخصص هر دو استفاده بهینه ببریم.

ماموستا کریمی با اشاره به ضرورت استفاده از نیروی جوان در مدیریت کشور، افزود: علما و ماموستایان دینی به نوعی چراغ و نور جامعه اسلامی محسوب می شوند، بنابراین نهادهای متولی باید مشکلات این عزیزان را شناسایی و نسبت به رفع آن تلاش داشته باشند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به اینکه در ایران شهروند درجه یک و ۲ و تفاوت بین اقوام و مذاهب وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تمام تحلیل های مغرضانه ای که توسط دشمنان انجام می شود تنوع مذهبی نه تنها یک تهدید برای نظام و کشور نیست بلکه تنوع فرهنگی و مذهبی می تواند در ایران مقتدر تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha