پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
1

حوزه/ با دعوت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شعبه ۲ نزدیک به هفتاد نفر از منتخبین ائمه جمعه و مدیران حوزه‌های علمیه اهل سنت در سفر به تهران برای بازدید از این مدرسه علمیه و برنامه‌های آن حاضر شدند و طی گردهمایی با شکوهی با مدیران برخی مدارس علمیه تهران، دیدار و به تبادل نظر و گفت‌وگو پرداختند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، ارتباط میان بزرگان شیعه و اهل سنت بسیار ارزشمند است و بحمدالله در جمهوری اسلامی ایران بزرگان تمام ادیان و مذاهب بر حفظ اتحاد و انسجام بیش از پیش تاکید دارند، لکن آنچه بیشترین تأثیرگذاری را می‌تواند داشته باشد، ارتباط نزدیک بدنه شیعیان و اهل سنت است.

در همین راستا با دعوت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شعبه ۲ نزدیک به هفتاد نفر از منتخبین ائمه جمعه و مدیران حوزه‌های علمیه اهل سنت در سفر به تهران برای بازدید از این مدرسه علمیه و برنامه‌های آن حاضر شدند و طی گردهمایی با شکوهی با مدیران برخی مدارس علمیه تهران، دیدار و به تبادل نظر و گفت‌وگو پرداختند.

پیش از شروع این مراسم، میهمانان به بازدید از محیط حوزه، محیط کتابخانه، کلاس‌ها و حجره‌های طلاب مشغول شدند تا با صمیمیت بیش از پیش به ادامه برنامه‌ها بپردازند.

دیدار صمیمی ائمه جمعه و مدیران مدارس علمیه اهل سنت سیستان با برخی مدیران مدارس علمیه تهران + عکس

در این بازدید مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) شعبه۲ به تشریح برنامه‌های علمی و اخلاقی و تربیتی این حوزه پرداخت که در خلال این توضیحات، از یکی از طلاب درخواست کرد تا سوره‌ای از قرآن را به صورت اتفاقی قرائت و تجزیه و ترکیب نماید و سپس فعلی را به شیوه صرف میر، صرف کند، موضوعی که از جذاب‌ترین بخش‌های این دیدار بود.

میهمانان پس از بازدید از مدرسه علمیه، به سمت مسجد مدرسه علمیه امام خمینی(ره) رفتند و حاضرین از شیعه و سنی با حضور در کنار یکدیگر، تعداد ده نفر از ائمه جمعه و مدیران حوزه ‌های علمیه اهل سنت و ده نفر از مدیران مدارس علمیه شیعی تهران به سخنرانی پرداختند.

محورهای اصلی موضوعات مطرح شده عبارت است از:

ضرورت اتحاد و همدلی بیش از پیش فرق و مذاهب اسلامی

تاکید بر وجود نگاه کلان به تمدن اسلامی و پرهیز از پرداختن به موضوعات تفرقه‌انگیز

اهمیت دشمن شناسی بیش از پیش و جلوگیری از نفوذ استکبار در بدنه اهل سنت و تشیع

مرزبندی میان مسلمانان فریقین با شیعیان انگلیسی و اهل سنت آمریکایی

لزوم همفکری و همکاری در جهت تقویت گرایش‌های دینی و مقابله با فساد، فحشا و بی بند و باری

تاکید بر تداوم اینگونه نشست‌های صمیمی میان بدنه اهل سنت و تشیع

ترویج اصل دگر پذیری در جهت تداوم صلح و آرامش در جامعه

توصیه به تقویت بار محتوایی این گونه نشست‌ها و هدفمندتر برگزار شدن آن در جهت تولید فکر، اندیشه و راهکار

دیدار صمیمی ائمه جمعه و مدیران مدارس علمیه اهل سنت سیستان با برخی مدیران مدارس علمیه تهران + عکس

در پایان هنگامی که نوبت به آخرین نفر از مدیران حوزه علمیه تهران رسید، به دلیل نزدیک شدن وقت نماز عصر اهل سنت، از ایراد سخن انصراف داد که این حرکت مورد تحسین حاضرین قرار گرفت.

میهمانان پس از اقامه نماز عکس یادگاری گرفتند و با پذیرایی و بدرقه میزبانان راهی شدند.

بی‌تردید برگزاری هرچه بیشتر این گونه نشست‌ها زمینه ساز هم‌افزایی بیش از پیش جامعه اسلامی و پیشگیری از آسیب‌های ناشی از توطئه دشمنان اسلام خواهد بود.

دیدار صمیمی ائمه جمعه و مدیران مدارس علمیه اهل سنت سیستان با برخی مدیران مدارس علمیه تهران + عکس

دیدار صمیمی ائمه جمعه و مدیران مدارس علمیه اهل سنت سیستان با برخی مدیران مدارس علمیه تهران + عکس

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد حسین جوان IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    1 0
    وای خدا چقققدر کار قشنگی انجام شده تا زمانی که این همراهی همدلی و وفاق مذهبی بین مذاهب باشد هیچ فرد و یا کشوری جرات رسوخ و تفرقه را ندارد دمتون گرم که با این کارتون ثابت کردین شیعه نه تنها اختلاف و دشمنی با اهل تسنن ندارد بلکه اسلام به این اتحاد و همبستگی نیاز دارد واقعا مرا به تحسین وا داشتین و در کنار حرم حضرت معصومه و روز شهادت برادر زاده بزرگوارشان عاقبت بخیری و توفیق روز افزون برایتاناز خداوند خواستارم