جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دومین جلسه کارگروه کمیته ادیان و مذاهب همایش بین المللی تجلیل از پیرغلامان وخادمان حسینی(ع) در کرمانشاه

حوزه/ رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت: اثر ماندگار “شیرین شمامه نوبرم” ، بخشی از هویت زبانی، فرهنگی و تاریخی ما است که انتظار داریم این اثر معنوی عاشورایی با پیگیری مدیر کل میراث فرهنگی در دفتر ثبت آثار و احیای میراث معنوی و طبیعی، ثبت ملی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، دومین جلسه کارگروه کمیته ادیان و مذاهب نوزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی، صبح امروز به ریاست دکتر شهرستانی رئیس دفتر آیت الله علماء و با حضور صاحب نظران شیعه، اهل‌سنت و رئیس انجمن کلیمیان استان در دفتر امام جمعه کرمانشاه برگزار شد.

شهرستانی در این نشست با تجلیل از حضور همیشگی مردم استان کرمانشاه در رخدادهای مذهبی و ملی اظهار داشت: مردان و زنان کرمانشاه از هر مذهب و با هر زبان و قومیتی، از قدیم‌الایام با محبت اهل‌بیت(ع) پیوند داشته‌اند.

وی با اشاره به مشترکات فراوان شیعه و اهل سنت، خاطر نشان کرد: امام‌زاده عبیدالله(ع)، در کوسه هجیج شهرستان پاوه، نه تنها مورد احترام و توجه شیعیان بوده بلکه همواره زیارتگاه‌ مردم متدین اهل‌سنت نیز می‌باشد.

این استاد دانشگاه با اشاره به عشق و ارادت اهل سنت کرمانشاه به اهل بیت(ع)، گفت: نوحه ماندگار «شیرین شمامه نوبرم» اثر زنده یاد استاد “حشمت الله لرنژاد” که از هنرمندان به نام اهل تسنن منطقه می‌باشد، بیش از چهار دهه است که بر روح و جان مردم نشسته است و لذا عشق و محبت به امام حسین(ع) عشقی الهی و نقش بستن آن در دل مردمان اهل‌سنت ما مثال‌زدنی است.

رئیس کمیته ادیان و مذاهب نوزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی (ع) استان کرمانشاه با اشاره به دغدغه‌های اهالی فرهنگ و به ویژه فرهنگ عاشورایی با هدف احیا، صیانت و معرفی این آثار، خاطر نشان کرد: اثر ماندگار “شیرین شمامه نوبرم” ، بخشی از هویت زبانی، فرهنگی و تاریخی ما است، بنابراین انتظار داریم که این اثر معنوی عاشورایی با پیگیری مدیر کل تازه نفس و جوان میراث فرهنگی در دفتر ثبت آثار و احیای میراث معنوی و طبیعی، ثبت ملی شود.

او با اشاره به این ابیات از شیخ رضا طالبانی شاعر اهل سنت، «لافت از عشق حسین است و سرت بر گردن است/ عشق‌بازی سر به میدان وفا افکندن است … شیعه و سنی ندانم، دوستم با هرکه او/ دوست باشد، دشمنم آن را که با او دشمن است»، اظهار داشت: فحوای این سخنان از عشق و ارادتی نشات می گیرد که بجز اهل بیت(ع) نمی‌تواند برای احدی بیان شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • وحید قهرمانی IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    0 0
    خیلی خوب وعالی ممنون دکتر جان انشاالله موفق باشید
  • سعید حیدری IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    0 0
    نوحه ماندگار «شیرین شمامه نوبرم» اثر زنده یاد استاد “حشمت الله لرنژاد” ، حقیقتا از عمق جان بر آمده و لاجرم بر دل می نشیند، خدایش بیامرزد.