شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ستاد شئون آذربایجان غربی

حوزه/ حجت الاسلام امامی با بیان این که علمای بزرگ اهل سنت کتب متعددی در فضائل اهل بیت و امام علی (ع) نوشته اند، گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده اند اگر غدیر درست تبیین شود موجب وحدت شیعه و سنی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی امروز در جلسه ستاد شئون فرهنگی آذربایجان غربی که در سالن جلسات تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، با بیان این که در بیانات رهبر معظم انقلاب است که اگر غدیر درست تبیین شود موجب وحدت شیعه و سنی می شود، اظهار داشت: غدیر سیاسی ترین عید مسلمین است و با توجه به این که آذربایجان غربی استان تلفیقی است باید شیوه های درست از ظرفیت اهل سنت نیز برای معرفی اهل بیت و امام علی (ع) استفاده شود.

وی با بیان این که علمای بزرگ اهل سنت کتب متعددی در فضائل اهل بیت و امام علی (ع) نوشته اند، گفت: علمایی مثل نسائی، قندوزی، ابن ابی الحدید و ... کتب متعددی در فضائل اهل بیت(ع) نوشته اند و خود اهل سنت نیز عشق و علاقه ای وافر به حضرات معصومین دارند و باید این مسائل مطرح شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: سال های گذشته پویش " مثل محمد(ص) علی(ع) را دوست داشته باشیم " در بین برادران اهل سنت راه اندازی شده بود و آن ها عشق و علاقه خود نسبت به امام علی (ع) را ابراز می کردند و باید با شیوه های خود اهل سنت محبت به مولی الموحدین توسط آن ها ابراز شود.

وی، توجه به تفکرات امامین انقلاب در برگزاری مراسمات دینی و مذهبی را لازم و ضروری دانست و افزود: باید در برگزاری مراسمات دینی به مبانی فکری امامین انقلاب مراجعه کنیم و با توجه به این که ولایت فقیه که برگرفته از تفکر ناب اسلامی سیاسی و امتداد ولایت غدیر است و در مراسمات تبیین شود.

حجت الاسلام امامی خاطر نشان کرد: صدا و سیما به عنوان تریبون نظام اسلامی است باید مهم ترین اتفاقات نظام را منعکس کرده و جریان سازی مثبتی در جامعه ایجاد کند.

وی افزود: امروزه فضای مجازی هم یک فرصت و هم یک تهدید است و باید مجموعه هایی که در این عرصه فعالیت می کنند به صورت جدی وارد میدان شوند و مبانی دینی و انقلابی را تبیین کنند و متاسفانه در اثر برخی غفلت ها عده ای از این فضا برای طرح تفکر جدایی دین از سیاست استفاده می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی مقابله با انحرافات در مراسمات دینی و فرهنگی را لازم و ضروری دانست و گفت: باید به سمت مردمی سازی مراسمات دینی حرکت کنیم و در برابر خرافات بیاستیم و به شبهات در این زمینه پاسخ دهیم.

حجت الاسلام امامی در پایان گزارشی از روند اجرایی برنامه های ستاد مردمی غدیر ۱۴۰۰ نیز ارائه داد.

در این جلسه حاضرین نکته نظرات خود را درباره چگونه اجرا شدن برنامه های غدیر ۱۴۰۰ بیان کردند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha