پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: شهدا حجت را بر ما تمام کرده‌اند و نگذاشتند برای ما بهانه‌ای باقی بماند و راه را با خون خود به ما نشان دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی شب گذشته در مراسم بزرگداشت شهید بهشتی و شهدای حادثه تروریستی هفتم تیر ماه سال ۱۳۶۰ که در مسجد امام حسن عسکری(ع) قزوین برگزار شد، با تسلیت شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وفای ایشان، اظهار داشت: روزی که این خبر رسید را به یاد داریم که باورش بسیار سخت بود، البته در تیر ماه حوادث ناگوار بسیاری از این قبیل رخ داده بود، از جمله اینکه رهبر فرزانه انقلاب نیز مورد سوء قصد منافقین قرار گرفته بود.

امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه با مقاومت و استقامت امثال بهشتی‌ها این انقلاب به نتیجه رسید، گفت: زمانی که امام خمینی(ره) قیام کردند، بسیاری از ما هنوز خودمان را نشناخته و راهمان را پیدا نکرده بودیم اما یاران نزدیک حضرت امام(ره) با تلاش خود و روشنگری باعث شدند تا اقشار مختلف مردم، امام(ره) را بشناسند و اندیشه‌ها و افکار ایشان به خصوص موضوع ولایت فقیه را دریابند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: شهید بهشتی نسبت به نظم در کارها بسیار اهمیت می‌دادند، تا جایی که نقل می‌کنند "روزی فردی ساعت ۸ با ایشان قرار داشته، اما ده دقیقه مانده به ۸ بر سر قرار رفته است و ایشان گلایه کرده‌اند که قرار ما ساعت ۸ بوده و شما چرا زود آمدید، من برای این ده دقیقه برنامه‌ریزی داشتم و هنر این است که در قرارها به موقع حاضر شوی".

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله بهشتی بسیار مهربان و متواضع بودند، گفت: اگر بخواهیم معنای آیه ۶۳ سوره فرقان که خداوند به معرفی بندگان خاص خود پرداخته بفهمیم، باید زندگی شهید بهشتی را مطالعه کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به آیه ۳۰ سوره فصلت، مطرح کرد: بنا بر این آیه کسانی که گفتند پروردگار ما خدای یگانه است، سپس استقامت کردند، اگر دوران طاغوت و شکنجه بود این‌ها سر حرف خود ایستادند و اگر دوران دفاع مقدس بود بازهم بر سر حرف خود مقاومت کردند، همانند شهدا، جانبازان، بسیجیان و خانواده‌های شهدا.

وی یادآور شد: اگر در چراغ جلوی ماشین ما اخلالی وارد شود، شب‌ها نمی‌توانیم رانندگی کنیم، اگر چشممان مشکل داشته باشد، نمی‌توانیم جایی برویم و اگر تقوا نداشته باشیم حق و باطل را نخواهیم فهمید.

وی با طرح این سوال که چرا بهشتی آن‌قدر مظلوم شد؟، گفت: برای اینکه آن تقوایی که فرق بین بنی‌صدر و بهشتی را بفهمد در آن دوران کم بود و مردم متوجه نمی‌شدند بنی‌صدر چه می‌گوید و شهید بهشتی چه می‌گوید و تنها کسانی که دلشان روشن بود می‌فهمیدند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: بنده آدم‌هایی را می‌شناختم که در روستا زندگی می‌کردند و تنها سواد قرآنی داشتند، اما با دل پاک و اخلاصی که داشتند، هر کجا به دو راهی رسیدند، راهشان را پیدا کردند و فریب منافقین را نخوردند، چرا که اهل تقوا بودند.

وی با اشاره به اینکه هر کس اهل تقوا باشد، خدا به او فرقان می‌دهد، تا راهش را پیدا کند، اظهار داشت: بهشتی‌ها، باهنرها و رجایی‌ها این‌گونه زندگی کردند و فعالیت‌های خود را به رهبری حضرت امام(ره) پیش می‌بردند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: شیاطین تلاش کردند امثال بهشتی‌ها را در ذهن دیگران طوری نشان دهند که برخی به او بدبین شوند و حتی برخی تا لحظه شهادت به ایشان ناروا می‌گفتند، و لذا شهید بهشتی آنقدر مظلوم بود تا جایی که امام (ره) فرمودند، "مظلومیت بهشتی برای ما از شهادت او غم‌انگیزتر است".

وی با تاکید بر اینکه اگر کسی مخلص شد، خدا در زندگی او برکت جاری می‌کند، گفت: شهدا حجت را بر ما تمام کرده‌اند و نگذاشتند برای ما بهانه‌ای باقی بماند و راه را با خون خود به ما نشان دادند.

 شهدا حجت را بر ما تمام کرده‌اند

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha