پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم شهدای هفتم تیر در نهاوند

حوزه / عضو شورای عالی حوزه علمیه با اشاره به اینکه پیروزی بر دشمن نتیجه صبر و مقاومت است و به امید خدا پیروزی نهایی برای ملت ایران اسلامی خواهد بود، گفت: قدرتی که امروز ایران اسلامی در منطقه دارد نتیجه رهبری و هدایت‌های مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه علمیه پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در مصلی نماز جمعه نهاوند، اظهار داشت: در هر نقطه‌ای از جهان که جنایتی رخ می‌دهد، قطعا رد پای آمریکا و اسرائیل در آن مشهود است.

وی شهدای هفتم تیر از جمله شهید بهشتی، شهید آیت الله حیدری و دیگر شهدای این حادثه تروریستی را از مظلوم‌ترین شهدای تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: شهدای هفتم تیر ادامه دهنده راه سید شهدا(ع) بودند و برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی جاودانه شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهید آیت الله حیدری از یاران حضرت امام(ره) و از نخبگان حوزه و مجلس بود، مطرح کرد: شهید آیت الله حیدری بزرگمردی از دیار نهاوند بود که عمر پر بار و پر برکت خود را صرف مبارزه با رژیم ستم شاهی کرد و در دشوارترین شرایط، امامت جمعه و هدایت مردم این شهرستان را بر عهده گرفت، اما پس از عمری مجاهدت در هفت تیر سال ۶۰ همراه شهید بهشتی و دیگر شهدا، به شهادت رسید.

وی با تاکید بر اینکه باید نسل جوان را با سیره عملی و علمی شهدا آشنا کرد، گفت: شهدای گرانقدر هفتم تیر و دیگر شهدا راه را به ما نشان دادند و لذا امروز استمرار راه شهدا وظیفه همه ما است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه با اشاره به اینکه پیروزی بر دشمن نتیجه صبر و مقاومت است و به امید خدا پیروزی نهایی برای ملت ایران اسلامی خواهد بود، یادآور شد: قدرتی که امروز ایران اسلامی در منطقه دارد نتیجه رهبری و هدایت‌های مقام معظم رهبری است.

وی افزود: لازم است تا خداوند را برای وجود رهبری قدرتمند و حکیم شکرگزار باشیم که در مقابل قدرت‌های جهانی به خوبی ایستاده و به بهترین شکل راه انقلاب را ادامه می‌دهد.

آیت الله اراکی با تاکید بر اینکه امروز در برابر حوادث و رخدادهایی که در عرصه فرهنگ و رسانه در دنیا رخ می‌دهد، باید با هوشیاری مراقب توطئه‌ها باشیم، عنوان کرد: تمامی این اتفاق‌ها که امروز شاهد آن هستیم، پیش از این در قرآن از آن سخن گفته شده بود، بنابراین صبر و تقوا در برابر شرایط تحریم و تهاجم فرهنگی، لازمه موفقیت در این مسیر است.

دشمن با شهادت آیت الله بهشتی به دنبال آسیب به انقلاب بود

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند نیز در این مراسم اظهار داشت: شهدای هفتم تیر توسط منافقان گلچین شدند تا شاید به انقلاب آسیبی جدی وارد شود، اما درایت حضرت امام(ره) و همراهی مردم اجازه نداد تا این نهضت از ریل اصلی خود خارج شود.

وی افزود: شهید آیت الله حیدری به عنوان تنها امام جمعه و نماینده مردم غرب کشور در عملیات تروریستی هفتم تیر بود که این افتخاری برای این منطقه است.

در شروع این مراسم صادق آهنگران به مدیحه سرایی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) پرداخت.

نتیجه صبر و مقاومت پیروزی در برابر دشمن است

گفتنی است در پایان این مراسم نیز از طراحی پرتره آیت الله شهید محمد علی حیدری توسط هنرمند نهاوندی مهناز ایوتوند رونمایی شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha