جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام وحید هدایتی

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: حقوق بشر آمریکایی و غربی در مقابل حقوقی که اسلام آن را معرفی کرده، حرفی برای گفتن ندارد، بنابراین باید این ظرفیت را برای اصلاح امور جامعه به کار ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام وحید هدایتی معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار امروز در مراسمی در جمع طلاب این مدرسه که به مناسبت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی برگزار شد، اظهار داشت: اسلام توجه بسیار دقیق، جامع و علمی به حقوق بشر دارد، تعریفی که هنوز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: با این وجود باید اذعان کرد که در معرفی و شناساندن حقوق بشر از دیدگاه اسلام به سایر جوامع کوتاهی‌ و کم کاری شده، که باید آن را سریعا جبران کنیم.

وی تاکید کرد: اگر نتوانیم ابعاد رحمانی و انسان دوستانه اسلام را به جهانیان معرفی کنیم، بی‌شک چهره‌ای عکس آنچه که حقیقت دارد را دشمن از اسلام و شریعت مان برای جهانیان بازخوانی خواهد کرد.

حجت الاسلام هدایتی ادامه داد: امروز به جای معارف دینی و اسلامی، شاهد تعریفی جدید و البته کاملا نادرست از حقوق بشر از سوی مستکبرین هستیم و به عینه می‌بینم که در پس این شعار زیبا چه جنایاتی علیه انسانیت به ویژه مسلمین مرتکب می‌شوند.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار یادآور شد: حقوق بشر آمریکایی و غربی در مقابل حقوقی که اسلام آن را معرفی کرده، حرفی برای گفتن ندارد، بنابراین لازم است این ظرفیت را برای اصلاح امور جامعه به کار ببریم.

وی با تاکید بر اینکه مبلغین دینی با استفاده از امکانات رسانه‌ای و فضای مجازی ارکان واقعی اسلام را تبیین کنند، خاطر نشان کرد: قبل از اینکه جوان ما با حقوق بشری که غربی‌ها و آمریکایی‌ها از آن دم می‌زنند، آشنا شود، باید آنها را با اصول ناب اسلام محمدی‌(ص) و اهل بیت(ع) آشنا کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha