سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله نورمفیدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: در امر مقدس ازدواج و نجات خانواده‌ها، اخلاق، ایمان، نجابت و تقوا راه اصلی و مسئله مهمی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان، با تبریک سالروز ازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: ازدواج سنت الهی و نبوی است و به عنوان یک مساله مهم به آن‌ نگریسته می‌شود.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: یکی از آثار ازدواج تولید نسل و فرزندآوری در نظام خانواده اسلامی است.

آیت‌الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: خانواده اسلامی جای انسان‌سازی است و کودکان این خانواده‌ها ممکن است رهبر و مرجع جامعه و یا دارای مشاغل رایج در کشور همچون پزشکی، مهندسی و غیره شوند.

امام جمعه گرگان گفت: در زندگی اسلامی مال، زیبایی و مقام، سعادت و منزلت نمی‌آورد و باید به نجابت و اصالت خانواده‌ها در امر ازدواج توجه ویژه کرد.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: هر چند ما نمی‌توانیم حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در زندگی‌های خود باشیم، اما زندگی‌های ما می‌تواند رنگ و بویی از آن زندگی را داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: متاسفانه امروز زندگی‌ها درگیر مسائل حاشیه‌ای شده و مشکلاتی را برای جوانان به وجود آورده است. از سوی دیگر نظام خانوادگی اسلامی ۲ طرفه است و همان طور که برای مردان وظایفی مشخص شده، برای زنان در زندگی مشترک هم وظایفی تعریف کرده است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان اسلامی تاکید کرد: اسلام دین مردسالار و زن‌سالار نیست و بر مواسات و برابری بین مرد و زن (زوجین) تاکید و سفارش شده است.

آیت‌الله نورمفیدی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته به ایام حج تمتع اشاره کرد و گفت: حیف که متأسفانه امروز حج گرفتار قدرتمندانی شده که به فکر باطن اسلام نبوده و به ظواهر نگریسته می‌شد.

امام جمعه گرگان اظهار داشت: هیچ یک‌ از ادیان اسلامی، هیچ شرایطی مانند اسلام را ندارند که در یک ایام خاص بیش از سه میلیون نفر در یک جا، یک‌رنگ و یک‌لباس جمع و در حال عبادت جمع شوند.

آیت‌الله نورمفیدی بیان کرد: حج تنها یک عبادت نیست، بلکه همراه با نفی شیاطین است و سنگ‌زدن به شیاطین یک نماد بوده و برائت از مشرکین جزو حج است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: مستکبران امروز همان فرعون گذشته هستند و برائت از مشرکان از اعمال واجب ایام حج محسوب می‌شود.

آیت‌الله نورمفیدی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته به روز مالیات اشاره و اضافه کرد : متأسفانه فرهنگ مالیات در کشور ما جا نیفتاده و برخی فکر می‌کنند این پول زور است.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: تمام کشورهای دنیا به ویژه کشورهای پیشرفته حتی تا ۸۰ درصد بودجه‌های سالانه خود را از محل دریافت مالیات تأمین می‌کنند، اما این میزان حدود ۵۰ درصد است.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: مسئولان باید با کسانی که فرار مالیاتی دارند برخورد کنند و سخت‌ بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha