شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بندرعباس

حوزه / معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با اشاره به برگزاری دعای عرفه در امامزادگان شاخص این استان، گفت: امسال در بیش از ۲۰ بقعه متبرکه استان جشن‌های دهه ولایت و امامت برپا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام مصطفی آزادی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان، امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به برنامه‌های اوقاف ویژه ایام عید قربان تا غدیر، اظهار داشت: برنامه‌های این دهه با عنوان «جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال در بیش از ۲۰ بقعه متبرکه هرمزگان جشن‌های دهه ولایت و امامت برپا خواهد شد، از برگزاری مراسم دعای عرفه در تمامی بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد و گفت: مراسم قرائت دعای عرفه در مرکز استان در حرم مطهر امامزاده مظفر بندرعباس و دیگر بقاع شاخص برگزار می‌شود، ضمن اینکه نماز عید قربان نیز در صحن امامزادگان شاخص هر شهرستان اقامه خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با تأکید بر اینکه مبلغینی در سطح بقاع متبرکه استان در ایام قربان تا غدیر برنامه تبلیغی دارند، خاطر نشان کرد: برگزاری مراسم مولودی‌خوانی، سخنرانی و جشن ولایت از جمله برنامه‌های روزانه مبلغان استان خواهد بود.

وی نقطه عطف برنامه‌های عید ولایت و امامت را مربوط به شب و روز عید غدیر دانست و خاطر نشان کرد: راه‌اندازی کاروان‌های شادی به سمت امامزادگان و برنامه‌هایی همچون خطبه‌خوانی، برگزاری عقد اخوت و تجلیل از سادات از جمله اقداماتی است که در این روز برگزار می‌شود.

حجت الاسلام آزادی افزود: در این دهه مبارک مراسمات در تمامی بقاع متبرکه برگزار، اما بصورت ویژه در ۴ بقعه متبرکه استان از جمله امامزاده سید محمد سلطان رودان، امامزاده سید مظفر قشم، امامزاده سید مظفر بندرعباس و امامزادگان سید محمد و امیر نظام‌الدین حاجی‌آباد مراسم جشن اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha