جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همتیان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین همتیان گفت: حیات اسلام مرهون تلاش های روحانیت است. در حالی که شاهد تحریف مسیحیت و یهود هستیم چرا که از داشتن علمای جان بر کفی چون علمای شیعه محروم هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین همتیان، استاد اخلاق حوزه، در جمع امامان محله در دوره «زکات، مایه برکات» ضمن تسلیت شهادت امام باقر(ع) گفت: بیان صفات شیعیان که در روایات ما هم به آن پرداخته شده است بسیار حائز اهمیت است.

استاد اخلاق حوزه اظهار کرد: امام باقر (ع) می فرماید شیعیان واقعی نسبت به هم بذل و انفاق دارند، اما شرط قبولی این بذل و انفاق پذیرش ولایت اهل‌بیت(ع) است. بنابراین ولای فصل اسلام است و بدون ولایت اسلام شکل نمی گیرد.

وی به سخنی از امام صادق(ع) اشاره و بیان کرد: برخی با توبه بدی های خودشان را جبران می کنند اما امام صادق(ع) می فرمایند اگر شخص آنقدر سجده کند که گردنش قطع شود این توبه جز با ولایت ما پذیرفته نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان اظهار کرد: با این همه هجمه که به اسلام می شود باید تاکنون از دین ما اثری باقی نمی ماند اما جهاد روحانیت مانع شده است. اینکه می بینیم مسیحیت و یهودیت اینگونه تحریف شده است به این دلیل است که مانند شیعیان علمایی ندارند که جان بر کف از آئین خود دفاع کنند.

استاد اخلاق حوزه خاطرنشان کرد: ما دو وظیفه اصلی در خصوص اهل بیت (ع) داریم و آن پذیرش ولایت و محبت اهل بیت (ع) است. حب اهل بیت(ع) نصیب هرکسی نمی شود و باید روزی شخص شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha