شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام ذوالنوری

حوزه/ نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: گاهی در فیلم های دفاع مقدس، بازیگری که تقیدی به ارزشها نداشته و شاید در خلوت آنها را مسخره کند، به جای یک قهرمان جنگ بازی می کند، پس قطعا نمی تواند که حس و حال جهاد و شهادت و عظمت آن شهیدان را برای مخاطبان بازگو کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری عصر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره «شهادت قلم» در قم، گفت: دفاع مقدس کامل ترین تابلوی ایثار و اخلاص و شجاعت و برجسته ترین اثر تعالی و کمال انسان مؤمن و دیندار بوده که خزانه پایان ناپذیری را برای هنرمندان به ارمغان آورده است.

وی انتقال مفاهیم ارزشی دفاع مقدس و صحنه های ناب ایمان و ازخودگذشتگی شهدا به زبان هنر را سخت و دشوار دانست و گفت: واقعا چگونه می توان عظمت وصف ناپذیر اخلاص و فداکاری رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس را به گونه ای که شأن و بزرگی آن حفظ شود، به دیگران منتقل کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: گاهی در فیلم های دفاع مقدس، بازیگری که تقیدی به ارزشها نداشته و شاید در خلوت آنها را مسخره کند، به جای یک قهرمان جنگ بازی می کند، پس قطعا نمی تواند که حس و حال جهاد و شهادت و عظمت آن شهیدان را برای مخاطبان بازگو کند.

وی با بیان اینکه در حوزه سینما، باید بازیگرانی که دل در گرو اسلام و انقلاب و ارزشها دارند پرورش دهیم تا بتوانیم حق مطلب را بهتر ادا کنیم، اظهار داشت: برگزاری چنین جشنواره های هنری در حوزه دفاع مقدس و مقاومت بسیار ارزشمند است که باید تداوم داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری بر ضرورت عدم مسامحه با آثار ضعیف در حوزه دفاع مقدس و شهیدان تأکید کرد و گفت: هنرمندان مستعد و متعهد کشورمان باید آثار درخور شأن و تراز شهدا تولید و عرضه کنند تا شاید مخاطبان بتوانند برخی از مفاهیم ارزشمند و باعظمت دفاع مقدس را درک کنند.

وی در پایان با بیان اینکه امروز دشمنان عرصه جنگ نرم و رسانه ای، همه امکانات و ظرفیت های خود را بسیج کرده اند، گفت: شهدا تکلیف خود در برابر اسلام و انقلاب را به خوبی ادا کردند و امروز وظیفه همه ماست که این بار گران را بر دوش کشیده و با استفاده از ظرفیت های ارزشمندی همچون دفاع مقدس، جوانان کشورمان را به سمت ارزشهای واقعی هدایت کنیم.

نخستین جشنواره ملی «شهادت قلم» با موضوع فیلم نامه نویسی کوتاه در حوزه دفاع مقدس و مقاومت با معرفی ۶ اثر برگزیده و همچنین رونمایی از کتاب جشنواره شامل ۴۸ اثر منتخب به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha