جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست ارزیابی کتب در همدان

حوزه/ مسئول برگزاری همایش‌های دفتر تدوین حوزه‌های علمیه گفت: بررسی نقاط ضعف و قدرت متون کتب درسی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دفتر تدوین و متون حوزه علمیه می‌باشد و لذا در راستای این امر برگزاری نشست‌های استانی با اساتید در دستور کار قرار گرفته است.

حجت الاسلام رضا علی اصلانی، مسئول برگزاری همایش‌های دفتر تدوین حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به برگزاری نشست با اساتید ادبیات و عقاید استان همدان، اظهار داشت: پیرو سلسله نشست‌ها و میز نیاز سنجی و مطالعاتی که در دفتر تدوین و متون حوزه علمیه برپا شده است، امروز در این نشست حاضر شده‌ایم تا شنوده دیدگاه و نظرات اساتید همدانی باشیم.

وی با بیان اینکه تا امروز ۹ نشست در استان قم در رابطه با علوم مختلف برگزار شده است، گفت: بررسی نقاط ضعف و قدرت متون کتب درسی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دفتر تدوین و متون حوزه علمیه می‌باشد و لذا در راستای این امر برگزاری نشست‌های استانی با اساتید در دستور کار قرار گرفته است.

مسئول برگزاری همایش‌های دفتر تدوین حوزه‌های علمیه افزود: گاهی از موارد متون درسی نیاز به اصلاح و ارتقاء دارد و گاهی نیز نیازمند مکمل‌هایی در کنار مطالب ارائه شده است، بنابراین بهترین راه حل برای دستیابی به این موضوع، شنیدن نظرات و دیدگاه‌های اساتیدی است که به صورت مستقیم با طلاب ارتباط دارند.

وی با تاکید بر لزوم شنیدن بدون واسطه نظرات اساتید سراسر کشور، خاطر نشان کرد: در دفتر تدوین متون، ۱۸ گروه علمی در حال فعالیت هستند که در هر یک از آنها نیز چندین گروه از اساتید برجسته، تمام نقاط ضعف و قدرت موجود را بررسی می‌کنند.

حجت الاسلام اصلانی تصریح کرد: حضور ما در این جلسه به این دلیل است که شنونده نظرات اساتید مدارس باشیم و تمام مطالب را به گروه‌های علمی و مولفین کتب درسی انتقال دهیم.

وی به دیدار خود با آیت‌الله موسوی اصفهانی و تاکید مدیر حوزه علمیه استان بر تربیت طلبه در تراز انقلاب اشاره کرد و گفت: همان طور که آیت‌الله موسوی اصفهانی نیز به آن تاکید داشتند، حوزه‌های علمیه باید همگام با پیشرفت تکنولوژی‌ها، خود را بروز رسانی کنند و در این عرصه هم نیازمند استاد در تراز انقلاب اسلامی هستیم و هم طلبه در تراز انقلاب اسلامی.

مسئول برگزاری همایش‌های دفتر تدوین حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تمامی نظرات اساتید در این جلسات به صورت کامل جمع آوری می‌شود، یادآور شد: نظرات احصاء شده در جلسات استانی به اطلاع آیت‌الله اعرافی، اعضا شورای عالی و همچنین گروه‌های علمی خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه مولفین کتب، نظرات بیان شده توسط اساتید مدارس را با کمال تواضع و فروتنی پذیرفته‌اند و در جهت اصلاح آن اقدام کرده‌اند، اظهار داشت: اولین جلسه این کارگروه در اوایل تیرماه در کاشان برگزار شد و پس از همدان، با حضور در استان‌های زنجان، قزوین و مرکزی، شنونده نکات اساتید خواهیم بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha