سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: یکی از آینه‌های تمام نمای نبوی، وجود مبارک امام باقرعلیه‌السلام می‌باشد که از نظر فضیلت تمام فضائل معنوی در تمام ابعاد وجودی حضرت تجلی دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی شب گذشته طی سخنانی بعد از نمازعشاء به مناسبت شام شهادت امام باقرعلیه‌السلام در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار داشت: امام باقرعلیه‌السلام شکافنده و توسعه دهنده علوم دینی بودند.

وی افزود: خداوند نبی خدا را در قرآن کریم، به عنوان مخلوقی یاد می‌کند که دارای سجایای اخلاقی عظیم است به همین خاطر مخلوقی زیباتر و کامل‌تر از نبی خدا خلق نشده است.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: یکی از افرادی که آینه تمام نمای وجود مبارک نبی خدا در این عالم هستی است، حضرت زهرا سلام الله‌علیها می‌باشد به گونه‌ای که هیبت این بانوی بزرگوار همانند رسول خدا بود.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: یکی دیگر از آینه‌های تمام نمای نبی خدا، حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام می‌باشد که در واقعه عاشورا به صراحت این مسئله از زبان امام‌حسین علیه‌السلام بیان شده است.

وی یادآور شد: یکی دیگر از آینه‌های تمام نمای نبوی، وجود مبارک امام باقرعلیه‌السلام می‌باشد که از نظر فضیلت تمام فضائل معنوی در تمام ابعاد وجودی حضرت تجلی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه گفت: یکی دیگر از خصوصیت‌های امام باقرعلیه السلام، این است که هم اسم و هم لقب حضرت را، نبی خدا مطرح نموده اند و به امانت به جابر بن عبدالله انصاری بازگو نمودند تا مردم بدانند نامگذاری حضرت پنجاه سال قبل از تولدشان توسط نبی خدا انجام شده است که هم اسم با نبی خداست.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: خصوصیت مهم دیگر حضرت این است که نبی خدا عنوان «شکافنده علوم» را به حضرت نسبت داده اند که بسیار مهم و ارزشمند و دارای رموز ماندگاری است.

وی تاکید کرد: توسعه علوم و معارف قرآنی، توسط امام باقرعلیه السلام در فرصتی که برای حضرت ایجاد شده آغاز گردید و باعث شد معارف حقیقی دین به درستی منتشر و ابعاد اصلی علوم قرآن روشن شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی خاطر نشان کرد: قرآن کریم، قرین امامت است و قرآن بدون ولایت علوی قابل درک و فهم حقیقی نیست و قرآن ناطق در کنار قرآن صامت همواره وجود دارد و از همدیگر قابل انفکاک نیستند.

وی خاطر نشان کرد: حدیث ثقلین قطعی‌الصدور و تواتر آن مسلم است به همین خاطر، قرآن نباید از عترت جدا شود و هر جا مشاهده کردید جدا شده است بدانید در حقیقت قرآن خانه نشین شده است.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: امام باقر علیه السلام در میان ائمه‌اطهار از جهت شکافتن علوم همانند کوکبی درخشان است که این مسئله از سوی نبی خدا بازگو شده و حضرت ماموریت داشتند علوم را توسعه بدهند به همین خاطرامام باقرعلیه السلام توسعه علوم را آغاز و سپس امام صادق علیه‌السلام آن را تکمیل نمودند.

وی اظهار داشت: تربیت شاگردانی همچون «محمد بن مسلم» که حدود سی هزار روایت از امام باقرعلیه‌السلام آموخت و در صندوق سینه خود ثبت نمود تنها نمونه ای از برکات توسعه علوم توسط حضرت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی تاکید کرد: نسخه‌ای که امام باقرعلیه‌السلام به «جابربن یزیدجعفی» بیان نموده اند بسیار مهم و ارزشمند ، سازنده و در وجود انسان ایجاد تحول می‌کند.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: طبق فرمایش حضرت به جابر بن یزید جعفی، کسی که حسنه خود را در قیامت به همراه بیاورد سعادتمند است و این نشان دهنده این است که انسان همواره باید مواظب و مراقب اعمال حسنه خود باشد و تنها به انجام آن‌ها کفایت نکند.

وی افزود: انجام اعمال حسنه ملاک و معیار نیست بلکه هنر این است که این اعمال به هنگام سکرات موت به همراه انسان باقی مانده باشد و انسان با قلب سلیم راهی دنیای باقی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی یادآور شد: سالم‌سازی اعمال و جوارح و طلب سلامت دین و معالجه بیماری‌های باطنی و طلب سلامت قلب، امری لازم است و باید تا لحظه مرگ به همراه انسان باشد.

وی در پایان گفت: خدای ناکرده اینگونه نباشد به خاطر مشکلات دنیوی ، گرانی و مشکلات اقتصادی چشم خود را به خون شهدا ببندیم و اعتقاد و اعتماد خود را از دست بدهیم چرا که این روزها و سختی‌ها می گذرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha